Hammer Series sluit deal met Facebook en Twitter

Alle drie de Hammer Series die dit jaar plaatsvinden worden live gestreamd via de sociale media platforms Facebook, Twitter en DailyMotion.

Dit betekent dat fans van over de hele wereld, in tegenstelling tot andere profwielerwedstrijden, de Hammer Series gratis op elk apparaat live kunnen bekijken. Naast het kijken naar de wedstrijd, kunnen kijkers de wedstrijden Hammer Stavanger, Hammer Limburg en Hammer Hong Kong ook van zich laten horen en reageren op elke pedaalslag.

Met de introductie van de Hammer Series, maakte de wielerwereld vorig jaar kennis met een vernieuwend concept. Limburg had in 2017 de primeur en was het decor van de eerste zoektocht naar het beste wielerteam ter wereld, geïnitieerd door het WorldTour-ploegencollectief Velon.

De Hammer Series is de naam van de driedaagse, waarin Velon ingrediënten uit de baansport overhevelt naar de weg. Iedere dag staat er een andere discipline centraal. Anders dan we gewend zijn, volgen er geen lange etappes van meer dan honderd kilometer, maar korte onderdelen die per dag slechts twee uur duren. Tijdens de eerste twee dagen verzamelen de diverse ploegen punten, die van invloed zijn op de startvolgorde tijdens het laatste onderdeel. De ploeg die op de slotdag als eerste de finish passeert, mag zich eindwinnaar noemen.
Vorig jaar keken meer dan drie miljoen wielerfans online naar Hammer Limburg, waaronder 1,4 miljoen op Facebook. Hammer Limburg vindt dit jaar plaats op 1 t/m 3 juni.