Old Amsterdam opnieuw smaakmaker bij RTL’s TopChef

Op 28 februari start op RTL 5 een nieuwe reeks 'Topchef'. Ditmaal barst de strijd in de keuken los tussen jonge professionals. Kookliefhebbers die dromen van een carrière als chef-kok. Voor kaasmerk Old Amsterdam is er dit jaar als sponsor wederom een mooie taak weggelegd. Zij willen de kijkers opnieuw inspireren om meer te doen met Old Amsterdam kaas.

Meesterkok Robert Kranenborg en chef-kok Julius Jaspers leggen de lat deze keer een stuk hoger, want de kandidaten beschikken al over de nodige kennis en kunde in de keuken. De hoofdprijs liegt er dan ook niet om. De winnaar krijgt een baan als chef de partie in een gerenommeerd restaurant.

De eerste week van 'Topchef' staat in het teken van een groots opgezette voorronde. Maar liefst 128 geselecteerde kandidaten moeten zichzelf in korte tijd bewijzen tegenover Kranenborg en Jaspers, waarna er aan het einde van de week nog 64 'chef-koks in spe' over zijn. Zij gaan twaalf weken lang de culinaire strijd met elkaar aan. Ook in deze serie worden Kranenborg en Jaspers bijgestaan door diverse Nederlandse topchefs, die stuk voor stuk één of meer Michelin-sterren op hun naam hebben staan.

De amateurkoks trakteren hun gasten één maal per week op smaaksentaties met Old Amsterdam kaas. Met de samenwerking hoopt het kaasmerk de kijkers te inspireren om een keer iets anders te doen met de kaasspecialiteit dan enkel als broodbeleg of borrelblokje. ‘Wij willen ze meegeven dat Old Amsterdam veel meer genietmomenten kent’, legt Senior Brand Manager Rogier Snoeks uit. ‘Old Amsterdam kaas is geliefd in binnen- en buitenland en we willen mensen o.a. via Topchef laten zien dat de rijke smaak van Old Amsterdam ook uitstekend kan dienen als culinaire inspiratie. Wij hebben zeer veel enthousiaste reacties ontvangen op onze medewerking aan het vorige seizoen, dus de keuze om nogmaals te participeren was snel gemaakt. Old Amsterdam en culinair genieten passen goed bij elkaar, zo blijkt keer op keer weer.’

De deelname aan TopChef is namelijk niet de eerste stap die het kaasmerk zet in de culinaire wereld. Geïnspireerd door o.a. chef-kok Peter Lute van restaurant Lute hebben ze al laten zien dat je met kaas heel bijzondere dingen kunt doen. Tijdens Taste of Amsterdam, hét culinaire festival van Nederland, liet Old Amsterdam bezoekers kennis maken met krokante kaaslolly’s en canneloni van cheesecake. Een samenwerking met een culinair programma als TopChef noemt Snoeks dan ook als een logisch gevolg.