AH Retail Media Services, de retail media-tak van Albert Heijn, presenteerde onlangs nieuwe proposities en innovaties. Door deze ontwikkelingen wordt het voor adverteerders eenvoudiger om hun merken te versterken en activaties uit de rollen, dankzij het grote bereik. De nieuwe mogelijkheden werden in de schijnwerpers gezet tijdens het jaarlijkse AH Retail Media evenement op vrijdag 12 juli.
Concreet betekenen de noviteiten onder andere de mogelijkheid tot video-advertenties op ah.nl en in de AH-app. Ook is er een offsite display-propositie met targetingmogelijkheden gelanceerd, uiteindelijk gebaseerd op relevante klantinzichten. Ook is binnenkort de eerste AH bezorgbus met advertentie in het straatbeeld te zien.
Tijdens het AH Retail Media-evenement in Zaandam namen ruim 160 CMO’s, marketing- en mediamanagers en mediabureaus deel. Ze werden bijgepraat over de nieuwste advertentiemogelijkheden binnen de retailomgeving van Albert Heijn door Johan van der Zanden en Rolf Oosterhoff, respectievelijk directeur marketing & communicatie en head of media services.
“Retail Media Services gaat weer een nieuwe en mooie fase in”, aldus Rolf Oosterhoff. “We kunnen onze adverteerders steeds betere proposities en inzichten bieden. Hierdoor kunnen ze hun doelgroep nog beter en sneller bereiken, merken sterker maken en sales stimuleren. De markt voor retail media én de mogelijkheden groeien hard.”
De kennis en data vanuit AH Retail Media Services helpen adverteerders bij het opzetten en optimaliseren van hun campagnes. Deze kennis wordt steeds beter toegankelijk, bijvoorbeeld door het zogenoemde instore performance dashboard dat afgelopen maand werd gelanceerd.