TikTok is een nieuwe wereldwijde samenwerking aangegaan met Tomorrowland, het wereldberoemde elektronische muziekfestival dat op TikTok meer dan 7 miljoen volgers heeft. Samen willen ze digitale festivalbelevingen creëren om zo muziekliefhebbers wereldwijd dichterbij het festival te brengen. TikTok zal gedurende het hele jaar de officiële contentpartner zijn voor Tomorrowland. Fans kunnen zich verheugen op 24/7 livestreams, exclusieve behind-the-scenes beelden, samenwerkingen tussen artiesten en creators én interactieve fanbelevingen.
Tomorrowland 2025 vindt plaats in juli tijdens twee weekenden in Boom, België, en belooft een line-up van wereldberoemde dj’s, fantastische stage designs en meeslepende storytelling. Dankzij TikTok kunnen gebruikers wereldwijd de magie van Tomorrowland ervaren via livestreams van headliners, content van creators en een speciale in-app #Tomorrowland-hub, die dient als dé centrale plek om het festival digitaal te volgen. Daarnaast lanceren CapCut en Tomorrowland een officieel sjabloon waarmee gebruikers het festival verder kunnen verspreiden op social media.
Ook op muzikaal vlak slaan TikToks muziekdienst SoundOn en Tomorrowlands label Tomorrowland Music de handen ineen. Voorafgaand aan het festival organiseren zij gezamenlijk een songwriterscamp. Artiesten van beide labels zullen nieuwe muziek schrijven, opnemen en uitbrengen, speciaal voor de content die tijdens de festivalweekenden op TikTok te zien zal zijn. Deze nummers worden live uitgevoerd op het podium van Tomorrowland en wereldwijd uitgebracht via SoundOn.
Tomorrowland was al een wereldwijd fenomeen binnen de TikTok-community. De hashtag #Tomorrowland werd inmiddels meer dan 10 miljard keer bekeken. Creators delen hier massaal hun favoriete festivalmomenten en optredens van de energieke weekenden in België. De livestream van Tomorrowland 2023 op TikTok brak met 16 miljoen kijkers zelfs records.
De samenwerking gaat verder dan alleen het hoofdfestival. TikTok en Tomorrowland zullen ook samenwerkingen verkennen rond andere live-evenementen van het merk, zoals Unity at The Sphere, Tomorrowland Brazilië, Tomorrowland Winter en meer.
Michael Kümmerle, Global Head of Music Partnership Development bij TikTok: "We zijn enorm blij om opnieuw samen te werken met Tomorrowland en zo de beste dancemuziek naar de wereldwijde TikTok-community van #ElectronicMusic liefhebbers te brengen – dit keer voor een volledig jaar. Voor het eerst bieden we merken nu ook de kans om mee te doen in deze unieke samenwerking en deel uit te maken van alle iconische Tomorrowland-events op TikTok."