We Fashion en Linda presenteren Citroenstraat 10

Vandaag start de nieuwe LINDA.original Citroenstraat 10 in samenwerking met We Fashion. Na Bitterzoet, De Mobiel Van, Bobbi gaat Dieper, De Vlucht en Buurvrouw & Buurvrouw, is dit een nieuwe grote LINDA.original serie.

Citroenstraat 10 is een short-format programma geschreven door Suus Ruis en Frank Houtappels. Regie is in handen van Zip Wertwijn, creative director is Will Koopman. De serie is een bijzondere samenwerking tussen LINDA., WE Fashion, Talpa Fictie en Net5.

LINDA. en WE Fashion werken al jarenlang samen. Dat resulteert dit keer in een partnership rondom de nieuwe komische dramaserie Citroenstraat 10, speciaal geschreven voor LINDA. en WE Fashion. De doelstelling vanuit WE Fashion was een betekenisvoller merk te bouwen door verhalen te vertellen en waarde toe te voegen aan mode. Met de missie van WE Fashion ‘WE Designs to connect’ in het achterhoofd, ontstonden de eerste scripts.

De serie gaat over de onlangs gescheiden Fleur, gespeeld door Kim Pieters, die op de redactie van een vrouwenblad werkt en na haar breuk met Wouter (gespeeld door Frederik Brom) met hun twee kinderen van Amsterdam naar Almere is verhuisd. Met vallen en opstaan herpakt Fleur zich na haar scheiding, dat levert pijnlijke en hilarische momenten op. Een serie over vriendschap en de zoektocht naar de liefde, of die nu oud of nieuw is. Met overige rollen voor: Toprak Yalciner (vriendin Sascha), Vincent Croiset (leuke buurman Martijn), Rick Paul van Mulligen (collega Michael) en Joke Tjalsma (buurvrouw Corrie).

Naast printuitingen in LINDA.magazine, een tv-spot, een outdoor-campagne, een radiocommercial, een banner- en social campagne, wordt de kijker in de verhaallijn subtiel betrokken bij de nieuwe najaarscollectie van WE Fashion. Doordat de verschillende personages van Citroenstraat 10 te zien zijn in deze collectie. Ook start er een activatie met een wel heel bijzondere trui die te zien is in de serie. Het gaat om een scene in de tweede aflevering, waarin hoofdrolspeelster Fleur gaat speeddaten en alle deelnemers een naamtrui moeten dragen om het contact leggen makkelijker te maken. Een knipoog naar de huidige maatschappij waarin contact leggen met anderen steeds moeilijker is. Deze WE x LINDA. Connect Sweater is te personaliseren met je eigen naam en wordt tijdelijk door WE Fashion in haar collectie opgenomen. De trui is er voor mannen, vrouwen en kinderen en te bestellen vanaf 28 oktober bij alle WE Fashion stores of via www.wefashion.nl/linda.

Connect Sweater

Caren Wassink, B2B Directeur: “We zijn trots op deze mooie samenwerking met WE Fashion. We hebben samen prachtige content kunnen maken die past bij de merkwaarden van ons allebei. WE Fashion wil verbinding maken met hun doelgroep en bij LINDA. vertellen we graag verhalen die heel erg dichtbij je staan en tegelijkertijd nieuwsgierig maken. Dat komt perfect tot uiting in deze samenwerking. Met als kers op de taart een ludieke activatie: de Connect Sweater.”

“Daarnaast is dit partnership voor LINDA. en Talpa Network extra speciaal omdat dit de eerste commerciële samenwerking is waar we als nieuwe ‘mediafamilie’ met elkaar invulling aan geven. We geloven er sterk in dat we WE Fashion samen meer kunnen bieden.“, aldus Wassink.

“Na eerdere succesvolle samenwerkingen met o.a. Doutzen, GTST, Typhoon en Arjan van Arendonk, mogen wij nu ook met trots het grootste vrouwenplatform van Nederland aan dit rijtje toevoegen. Dit keer geen capsule collectie, maar een speciaal door LINDA., WE en Talpa Networks bedachte fictie serie op LINDA.nl. Alle personages schitteren in onze najaarscollectie en onderschrijven hiermee dat WE kleding heeft voor de momenten die er toe doen in het leven. Van een eerste date tot het kerstdiner met familie en vrienden, alle herkenbare situaties komen voorbij. Een bijzonder partnership met als klap op de vuurpijl de Connect Sweater”, aldus Joris Aperghis, CEO WE Fashion

Citroenstraat 10 is vanaf 21 oktober, 8 weken lang, elke maandag om 17.00 uur te bekijken bij LINDA.nl. Vanaf 9 december is de serie te zien bij Net5. De lookjes uit de serie zijn te shoppen op wefashion.com.