Omzet sponsoring bij Ajax naar € 29,1 miljoen

Bij Ajax is de omzet uit sponsoring afgelopen boekjaar met 2,4 miljoen euro gestegen naar 29,1 miljoen euro.

De stijging komt door nieuwe sponsors als Suitsupply en Zillertal en hogere sponsorinkomsten van bestaande sponsors als Vriendenloterij, TUI en ABN AMRO. Ziggo en adidas betaalden extra bonussen vanwege de Europese prestaties. De inkomsten uit businessseats en skyboxen, die Ajax niet bij de echte sponsorinkomsten rekent, leveren nog eens 10,8 miljoen euro op.
Met de stijging van de sponsorinkomsten heeft Ajax opnieuw een record gevestigd. Ajax zit qua sponsorinkomsten ver boven de andere topclubs in Nederland. PSV heeft ca.; 17 miljoen euro aan inkomsten aan sponsoring en Feyenoord 14 miljoen euro.

Ajax heeft het afgelopen boekjaar een winst van bijna 50 miljoen euro gerealiseerd. De netto-omzet is met 24,8 miljoen gestegen van 93,4 miljoen naar 118,2 miljoen door het sportieve resultaat in de UEFA Europa League.De omzet uit media-inkomsten, televisie- en internet, kent een stijging van 2,3 miljoen euro naar 14,6 miljoen euro. De televisie-inkomsten uit de nationale competities zijn 8,9 miljoen euro. De Europese televisie-inkomsten stijgen met 2 miljoen euro, onder meer door het behalen van de finale van de UEFA Europa League.Merchandise-inkomsten zijn gestegen met 0,9 miljoen euro naar 13,6 miljoen euro.