Sponsor- en reclame inkomsten Feyenoord iets gedaald

Bij Feyenoord zijn de inkomsten uit sponsoring en reclame in het seizoen 2013-2014 met 0,3 miljoen euro licht gedaald naar 21,384 miljoen euro.

Afgelopen seizoen werd 8,4 miljoen winst geboekt. Dit blijkt uit de jaarcijfers die de stadionclub maandag presenteerde. De daling van de sponsor en reclameinkomsten wordt veroorzaakt door lagere sponsorinkomsten uit het bedrijfsleven. De inkomsten uit businessseats en business units zijn vorig jaar iets gestegen. In de inkomsten uit sponsoring is ook een bedrag opgenomen van ruim 1 miljoen euro uit de inkomsten uit de verkoop van loten voor de VriendenLoterij.

De inkomsten uit media (televisie, radio en internet) zijn in het seizoen 2013-2014 gestegen met 0,6 miljoen euro. Deze stijging wordt veroorzaakt door een hogere uitkering van televisiegelden door de Eredivisie CV.
Feyenoord had bij sluiting van het boekjaar 2013-2014 voor het eerst sinds 2004 een positief eigen vermogen. Vier jaar geleden bedroeg het eigen vermogen nog 35 miljoen euro negatief. Op 30 juni 2014 was dit ‘omgebogen’ tot een positief eigen vermogen van 3 miljoen euro, mede dankzij een winst van 8,4 miljoen die over het afgelopen seizoen werd geboekt.