‘Regio Zwolle’ krijgt rugpositie bij PEC Zwolle

Komend seizoen staat 'Regio Zwolle' middels verschillende uitingen op de bovenkant van het shirt van PEC Zwolle. De eerste wedstrijden prijkt 'Zwolse theaters' 'supports Regio Zwolle' op de rug. Voetbalshop.nl wordt businesspartner.

Voor de periode daarna wordt de positie op het wedstrijdshirt, in relatie tot de promotie van Regio Zwolle, ingevuld met andere vooraanstaande organisaties uit de regio. Op de merchandisingshirts siert enkel de naam 'Regio Zwolle' de rugpositie.

Door de sponsordeal kunnen zaterdagavond zo'n tweehonderd PEC-sponsors niet vanuit het stadion, maar vanuit een theaterstoel in Theater De Spiegel naar het duel tegen Feyenoord kijken.

Regio Zwolle is een samenwerkingsverband van 22 gemeenten en 4 provincies met 780.000 inwoners. De regio heeft de ambitie om de 4e economische topregio van Nederland te worden en daarmee de economische hoofdstructuur van Nederland met Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven te completeren. Het havenbedrijf Port of Zwolle is het vlaggenschip van Regio Zwolle als het gaat om logistiek. Ongeveer dertig logistiek gerelateerde organisaties hebben een gezamenlijke promotieactie opgezet rondom de wedstrijd tussen PEC Zwolle en Feyenoord (zaterdag 12 september). De wedstrijd is voor de initiatiefnemers aanleiding om Port of Zwolle bij de Rotterdammers te promoten, onder meer via de LED-boarding langs het veld. De actie bereikt meer dan een miljoen mensen.

Voetbalshop.nl partner

The Badge Company BV, het moederbedrijf van onder andere Voetbalshop.nl, is de nieuwe business partner van PEC Zwolle. Beide partijen gaan een vijfjarige samenwerking aan, waarbij Voetbalshop.nl de exploitatie van de PEC Zwolle-merchandise, de webshop en de fanshop in Zwolle gaat verzorgen. Tevens ligt het in de bedoeling een nieuwe Voetbalshop-winkel in de binnenstad van Zwolle, inclusief een PEC Fanshop, te openen.

Rick Schrijver, marketing manager PEC Zwolle: "Met deze samenwerking zetten we een grote stap in het professionaliseren van onze merchandise. Met een ervaren partij als Voetbalshop.nl kunnen we onze supporters nog beter bedienen op het gebied van PEC Zwolle merchandise. Het aanbod naar supporters en voetballers wordt namelijk niet alleen met een nieuwe unieke collectie PEC Zwolle producten uitgebreid. Het zal ook met 5.000 verschillende voetbal gerelateerde producten aanzienlijk vergroot worden met het totale aanbod van Nederlands grootste Voetbalshop.”

Roland Heerkens, oprichter, partner en CCO van The Badge Company BV: "PEC Zwolle en Voetbalshop.nl willen inspelen op nieuwe (online) ontwikkelingen en distributietechnieken naar de PEC-supporters, maar ook naar de actieve voetballer en de clubs in de regio. Steeds meer professionele voetbalclubs overwegen de exploitatie van hun merchandising, fan- en webshop uit te besteden aan Voetbalshop.nl. Het is voor 90 % van de clubs niet meer rendabel om een web- en fanshop te exploiteren voor zo’n 20 thuiswedstrijden per jaar”