Met de toevoeging van Jochem Hes, de oprichter van Naif Care, Geert Friebel, partnership manager bij VriendenLoterij en Prof. Karen Maas, bijzonder hoogleraar Accounting & Sustainability Open Universiteit en directeur Impact Centre Erasmus, is het plenaire programma van het Sponsorreport jaar congres compleet.
Naïf Care werd in 2013 opgericht toen Jochem Hes en Sjoerd Trompetter allebei vader werden. De filosofie achter Naïf is simpel: do good. Wat dit betekent? Naïf maakt huidverzorgingsproducten die de puurheid van de mens en planeet respecteren en beschermen. “We willen de plek waar we geboren zijn beter achterlaten, dan hoe we ‘m aantroffen. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor de volgende generatie en hen een basis geven waarin ze kunnen kiezen voor Good Care. Dit zit ‘m niet alleen in de ingrediënten, ook in de verpakkingen, verzendmethoden en hoe we op Naïf HQ te werk gaan”, aldus Naïf. Naïf zet zich in voor een betere wereld als het gaat om sociale impact, verantwoordelijkheid, transparantie en duurzaamheid. Jochem Hes zal in zijn presentatie ingaan op de duurzaamheidsstrategie van het bedrijf en de manier waarop zij met partners samenwerken.
Geert Friebel is Hoofd Marketing & Partnerships bij VriendenLoterij. VriendenLoterij steunt dankzij de deelnemers een grote verscheidenheid aan organisaties die zich inzetten voor cultuur en welzijn van mensen. Naast de jaarlijkse afdracht tijdens het Goed Geld Gala, gaat VriendenLoterij ook andere partnerships aan, waarvan die met de Eredivisie als maatschappelijk partner en de VriendenLoterij ZomerConcerten wellicht de bekendsten zijn. Geert zal ingaan op de strategische afwegingen die de loterij maakt en welke impact VriendenLoterij heeft op cultuur, welzijn en maatschappij.
Het congres wordt geopend door Karen Maas, Professor of Accounting and Sustainability bij de Open University en Academic Director bij het Impact Centre Erasmus. Maas onderzoekt en meet impact door bedrijven en onderscheidt verschillende businessmodellen als het om impact gaat. Haar onderzoeksbelangstelling is impact denken en impact meten zodat strategisch invulling kan worden gegeven aan duurzaamheid ambities. Hierbij kijkt zij o.a. naar (multi-nationale) bedrijven, investeerders en overheden. Ze hanteert als motto "Maak je maatschappelijke impact meetbaar en stel ook daarvoor doelen".
Al eerder waren Sander Kruis, commercieel directeur Visma | Lease a bike en Sean McCabe, hoofd Climate Justice and Sustainability bij Bohemian Football Club, aangekondigd als keynotes.
Het Sponsorreport congres vindt plaats op 25 maart in Rotterdam Ahoy. Inschrijven voor het congres kan hier