ABN AMRO beëindigt sponsoring KLM Open en Deloitte Ladies Open

ABN AMRO heeft besloten om de sponsoring van het KLM Open en het Deloitte Ladies Open na 2015 niet te verlengen. De bank was sinds 2007 partner van de golftoernooien.

KLM Open toernooidirecteur Daan Slooter laat weten met ABN AMRO een partner te verliezen die zich met hart en ziel voor het toernooi heeft ingezet.

In een reactie zegt Ernst Boekhorst, verantwoordelijk voor sponsoring en events bij de bank, dat het voor ABN AMRO een kwestie van keuzes maken is. Al enige tijd is ABN AMRO het sponsorportfolio aan het terugbrengen. Vorig jaar werd ook de sponsoring van het hardlopen, waaronder de Rotterdam Marathon, beëindigd. Wel werd de bank (opnieuw)sponsor van Ajax als letterlijke partner van De Toekomst. Komende jaren wordt ‘Partner van de Toekomst’ het strategische thema van het ABN AMRO-sponsorbeleid, waarbij men zich ook nadrukkelijk op maatschappij en cultuur richt.

Desgevraagd laat Daan Slooter, toernooidirecteur van het KLM Open, weten: "ABN AMRO heeft voor haar nieuwe sponsorstrategie keuzes moeten maken. Daarbij hebben ze niet voor golf gekozen. Hun verbintenis aan het KLM Open duurt tot en met de editie van 2015 en daar zijn ze dan ook als partner aan verbonden en volop aanwezig. ABN AMRO is een geweldige trouwe partner van het KLM Open en heeft in de afgelopen jaren zich met hart en ziel ingezet voor het KLM Open en het Deloitte Ladies Open. Daarbij konden we profiteren van de ervaring die de bank heeft opgedaan in andere sporten, zoals voetbal en tennis.”
Slooter zegt zeker te weten dat ABN AMRO ook in de toekomst het KLM Open als kwalitatief sportevenement een warm hart zal toedragen.

Van de twee andere partners bij de golftoernooien loopt het sponsorcontract van KLM nog door tot en met 2018. Maar net als bij ABN AMRO lopen van de derde partner Deloitte de sponsorcontracten met het KLM Open en het Deloitte Ladies Open na dit jaar ook af. Harm van Woerkom, manager sponsoring bij Deloitte, zegt dat Deloitte de golfsport niet zal loslaten, maar in welke vorm de sponsoring toekomst heeft nog onderwerp van discussie is.