Accon avm stopt als hoofdsponsor Roda JC

Roda JC Kerkrade moet opzoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De huidige sponsor Accon avm heeft besloten om na dit seizoen te stoppen als hoofd- en shirtsponsor van de Limburgse club.

Het advies- en accountantsbureau zal na het huidige seizoen verder gaan als businesspartner van Roda JC. Accon avm verbond zich in 2010 voor drie seizoenen aan de Limburgers, waarvan sowieso één seizoen als hoofdsponsor. Dit seizoen plakte het bedrijf er nog een jaar achteraan. Het derde jaar van het contract is men weer businesspartner.

Dat men geen derde jaar hoofdsponsor wil zijn wil niet zeggen dat Accon avm teleurgesteld is in het resultaat als shirtsponsor van Roda JC. "Integendeel. Uit recent onderzoek is gebleken dat we van de hoofdsponsors in het betaalde voetbal qua naamsbekendheid op de derde plaats staan", vertelde Wim Collard van Accon avm aan Dagblad De Limburger. "We zijn daarom enorm tevreden, want het heeft ons heel veel opgeleverd." De reden dat het bedrijf weer businesspartner wordt zal daarom meer van financiële aard zijn.

Algemeen directeur Marcel van den Bunder van Roda JC heeft al aangegeven met meerdere partijen in gesprek te zijn over de opvolging van het bedrijf. Namen wilde hij echter nog niet noemen.