Achmea draagt samenwerking met NOC*NSF over aan Zilveren Kruis

Zorgverzekeraar Achmea heeft het bestaande partnerschap met NOC*NSF uit 2013 overgedragen aan dochteronderneming Zilveren Kruis. Net als Achmea wil Zilveren Kruis zich richten op programma’s die de jeugd in beweging brengen.

De overdracht komt voor uit de herpositionering van het Achmea-merk, waar na een eerder centralisatie de marketing en communicatie nu weer bij de verschillende merken komt te liggen. Jan-Willem Evers, directeur Marketing en Verkoop bij Zilveren Kruis: "We helpen de jeugd vitaal te worden en te blijven. Door te sporten en bewegen worden kinderen niet alleen fysiek sterker maar ook mentaal weerbaarder. Kinderen kunnen zich hierdoor beter concentreren waardoor schoolprestaties verbeteren. We zijn samen met NOC*NSF enorm gemotiveerd om de jeugd in beweging te krijgen”.

Met het partnership wil Zilveren Kruis vooral programma’s gericht op jongeren ondersteunen. Zo is de zorgverzekeraar actief betrokken bij de grootste schoolsportcompetitie voor het voortgezet onderwijs: Olympic Moves. Vele tienduizenden jongeren tussen 12 en 19 jaar maken op die manier kennis met diverse vormen van sport en beleven het plezier van samen sporten.