Activia stapt in schaatssponsoring

Activia van Danone is de komende twee jaar de nieuwe hoofdsponsor van de vrouwenschaatsploeg van Jac Orie.

Activia is in Nederland bekend als yoghurtmerk en is onderdeel van de wereldwijde zuivelproducent Danone. Activia verbindt zich in ieder geval tot na de Olympische Spelen van Sotchi in 2014 aan het vrouwenteam. Het partnership tussen Jac Orie en Danone kwam tot stand in een samenwerking tussen de sportmarketingbureaus Triple Double en Sportstrategie.

Kris Geeraert, General Manager Danone Nederland: “Ons merk past heel goed bij de visie en werkwijze van Jac Orie. Hij benadert de sport op een wetenschappelijke en innovatieve manier, waarin voeding erg belangrijk is. Onze Activia producten ondersteunen iedere dag met name veel vrouwen in hun dagelijkse ritme. Daarom hebben we heel bewust gekozen om het vrouwenteam te sponsoren. Naast de sportieve ambitie van de ploeg willen we tevens het team van nieuw elan voorzien zowel binnen als buiten de schaatsbaan.”

Team Activia kijkt verder dan de Olympische Spelen in Sotchi. Het contract loopt tot 1 oktober 2014, waardoor het team in ieder geval verzekerd is dat het zich ook in de zomer na Sotchi weer kan voorbereiden op het seizoen 2014/2015.

Team Activia wordt geleid door coach Jac Orie en bestaat momenteel uit de schaatssters Annette Gerritsen, Diane Valkenburg en Laurine van Riessen. Eerder werd BrandLoyalty al hoofdsponsor van de mannen van Jac Orie.