ADO Den Haag Vrouwen krijgt GirlPower Radio als hoofdsponsor

ADO Den Haag Vrouwen heeft in GirlPower Radio een nieuwe hoofdsponsor gevonden voor het seizoen 2021-2022. De Haagse radiozender zal op de voorkant van de wedstrijdtenues van het eerste elftal gaan prijken.

Voorzitter van ADO Den Haag Vrouwen, Kees Punt, over de nieuwe hoofdsponsor: "Wij zijn erg blij dat GirlPower Radio zich aan onze club wil verbinden. Dankzij dit mooie Haagse bedrijf kan ADO Den Haag Vrouwen opnieuw stappen zetten richting een sportief en financieel gezonde toekomst. Hier zijn wij zeer trots op."

"Bij de eerste kennismaking hadden beide partijen meteen al een goed gevoel over een samenwerking. We zijn er dan ook snel met elkaar uitgekomen’’, aldus ADO Vrouwen-commercieel manager Mario Seffelaar. ‘’Met het tekenen van de overeenkomst laat GirlPower Radio blijken erg veel vertrouwen te hebben in ADO Vrouwen, en daar zijn we blij mee. Wij zullen er dan ook alles aan doen om onze nieuwe partner een grote naamsbekendheid te geven in onze regio, en ook daarbuiten. Op naar een mooie en succesvolle samenwerking."

GirlPower Radio is een jong DAB+ radiostation, dat vanuit Den Haag uitzendingen verzorgt voor de gehele randstad en dat niet vanuit een typisch mannenbastion is ontstaan. De muziek die GirlPower Radio 24 uur per dag draait, is vaker van vrouwelijke origine en is meestal ‘upbeat’ en dansbaar of juist ‘moody’ en wat emotioneler. Naast de bekende hits draait GirlPower Radio ook tracks, die net de top niet halen in de Nederlandse lijsten, maar waar GirlPower Radio wel haar publiek mee wil laten kennismaken.

Rien Sprinkhuizen van GirlPower Radio: ‘’Onze samenwerking met de ADO Powervrouwen is voortgevloeid uit het feit dat deze mooie club als één van de eerste in Nederland besloot om aan de Eredivisie Vrouwen te gaan deelnemen. Zo behoort GirlPower Radio op haar beurt weer tot een van de eerste radiostations in Nederland, dat zich niet als mainstream-zender lanceert, maar een voorkeur laat horen voor muziek en content, waarbij de vrouwelijke component de boventoon voert, zonder mensen uit te sluiten.

“Wij vinden het belangrijk dat de exposure twee kanten op werkt”, vult Monique Kriek aan: ‘’Enerzijds maakt ADO Den Haag Vrouwen de voetballiefhebber bekend met GirlPower Radio en omgekeerd gaan wij rond onze programmering aandacht schenken aan de wedstrijden van ADO Vrouwen in de aankomende speelrondes. Daarnaast past zowel onze naam als de kleur van ons logo bij de ADO Powervrouwen. Kortom; een match op meerdere vlakken.’’