AgriBioSource Europe nieuwe hoofdsponsor De Graafschap

AgriBioSource Europe staat met ingang van het komende seizoen als hoofdsponsor op het shirt van voetbalclub De Graafschap. De partijen tekenen een contract voor één seizoen.

Al meerdere jaren is het van oorsprong Doetinchems bedrijf als sponsor betrokken bij de club. Nu wordt de duurzame relatie verder uitgebouwd en gaat AgriBioSource Europe de club ook de komende jaren te ondersteunen, ook op maatschappelijk gebied. AgriBioSource Europe is de opvolger van FlexFactory. De Graafschap is momenteel nog volop bezig in de strijd voor behoud van het Eredivisieschap.

AgriBioSource, in de volksmond ABS genoemd, wil samen met De Graafschap ook maatschappelijk betrokken zijn. Algemeen directeur van ABS, Sjoerd Hermsen, zegt daarover: "De Graafschap is een echte Achterhoekse voetbalclub. Daar spelen niet alleen sportieve prestaties een grote rol. De club is zich al jaren bewust van de maatschappelijke functie die zij vervult in de regio en daar willen wij bij helpen. Die maatschappelijke betrokkenheid laat zich niet alleen zien in de toegankelijkheid van de spelers en de staf richting de supporters, maar dat uit zich ook in de ondersteuning aan onder meer de ontwikkeling van de jeugdvoetbal, opleidingen en bij de diverse sociale projecten. Een goed voorbeeld hiervan is het vorig jaar gehouden Special Olympics. Daarbij speelde het stadion van De Graafschap, De Vijverberg, een centrale rol. Zo stond niet alleen het stadion ter beschikking maar ondersteunden spelers, staf, vrijwilligers en sponsoren de organisatie en activiteiten. Deze rol willen wij in de toekomst uitbreiden door gezamenlijk projecten op te zetten", aldus een opgetogen Hermsen.


Dat de club uit Doetinchem steeds meer in de belangstelling staat, is voor Hermsen ook een reden om in te stappen. "Voor ons was nu het moment om serieus na te denken over de mogelijkheden. Dat we de samenwerking wilden uitbreiden, stond buiten kijf. Ik heb immers een blauw-wit hart en kwam van jongs af aan al in het stadion. Voor AgriBioSource is het een prachtige kans om ons nog meer te laten zien. ABS ontzorgt bedrijven in de voedingsmiddelen-industrie. Zo zorgen wij er onder andere voor dat een afgekeurde aardappel van Aviko weer als grondstof voor duurzame energie gebruikt kan worden. En mest van onze Superboeren kan weer worden gebruikt als grondstof voor bemesting."

Niet alleen in de Achterhoek, maar in heel Nederland én delen van Europa is AgriBioSource de schakel tussen producenten en de agrarische ondernemer. "We hebben gemerkt dat we veel naamsbekendheid hebben gekregen de afgelopen jaren, mede door onze sponsoring bij De Graafschap. Het heeft ons dus veel kansen geboden. Door nu ook samen meer maatschappelijke projecten te gaan doen, snijdt het mes aan twee kanten. En met door onszelf ontwikkelde duurzame bemestingsproduct Groen Fosfaat, een kunstmest voor onder meer sportvelden, kunnen we De Graafschap ook op de groene mat van dienst zijn."

KemperKip verlengt

De naam van KemperKip zal ook volgend seizoen op de achterkant van de wedstrijdshirts van De Graafschap staan. Het Achterhoekse bedrijf staat al twee seizoenen op het tenue.

“Voor mij is het geen issue in welke divisie De Graafschap speelt. De uitstraling van de club is altijd goed. Naast het voetbal herkennen wij ons ook in het maatschappelijk karakter van De Graafschap. Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking van de afgelopen seizoenen en gaan dus graag zo door”, aldus eigenaar Herman Kemper.
"Ook van Herman is dit een mooi gebaar. Die onvoorwaardelijke steun van sponsoren en supporters is erg belangrijk voor De Graafschap. Wij zijn dan ook erg blij met dit nieuwe contract en gaan er alles aan doen om KemperKip positief in beeld te brengen”, aldus De Graafschap directeur Hans Martijn Ostendorp.