Ajax en Aegon verlengen eenmalig met zes maanden

Ajax en Aegon hebben het hoofdsponsorschap met een periode van zes maanden, tot en met 31 december 2014, verlengd.

Het initiatief werd genomen door Ajax, omdat de club meer tijd nodig heeft bij de invulling van het nieuwe hoofdsponsorschap. Met de verlenging van het hoofd- en dus ook het shirtsponsorschap is een bedrag gemoeid van 3 miljoen euro. Daarna blijft Aegon nog tweeënhalf jaar, tot en met 30 juni 2017, aan als sponsor met een optie voor nog een extra jaar, tot en met 30 juni 2018.

Edwin van der Sar, directeur marketing van Ajax: "Aegon helpt ons enorm met deze verlenging, omdat wij meer tijd nodig hebben. Nu kunnen wij met vertrouwen en met de nodige rust verder."

Marco Keim, CEO Aegon Nederland: "Wij zijn sinds 2008 als hoofdsponsor aan Ajax verbonden en hebben mooie resultaten bereikt. Wij hechten er waarde aan dat er een goede nieuwe opvolger komt, vandaar dit extra half jaar als hoofdsponsor.”