Ajax en Lavazza verlengen samenwerking

Het Italiaanse koffiemerk Lavazza en Ajax hebben de bestaande samenwerking verlengd en geïntensiveerd. Lavazza was sinds 2017 Official Supplier van Ajax en is nu tot en met 2027 Official Sponsor. De koffie van het 127-jaar oude familiebedrijf Lavazza wordt geschonken op zowel sportpark De Toekomst als voor relaties en medewerkers in de Johan Cruijff ArenA en bij events. Ajax heeft ook de samenwerking met Radio Veronica verlengd.

De samenwerking met horecaleverancier VHC Jongens, al sinds 2009 verbonden aan Ajax, blijft essentieel onderdeel van het partnership met Lavazza.

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax: "Het is mooi om te zien dat onze samenwerking is verlengd en blijft groeien. We zullen Lavazza vanaf komend seizoen ook vaker terug gaan zien, onder andere op onze backdrop en in content. Bovendien zijn we erg blij dat we de uitstekende koffie van Lavazza kunnen blijven drinken en schenken."

Maayk de Poorter, algemeen directeur van Lavazza Nederland / Bluespresso BV: "We hebben de afgelopen vijf jaar, samen met VHC Jongens, met veel plezier de cultuur van authentieke Italiaanse koffie onder de aandacht gebracht bij en via Ajax. Ajax is inmiddels Europees gezien enorm gegroeid en sluit in ons Lavazza-portfolio naadloos aan bij clubs als Juventus en Liverpool. We hebben dan ook met veel trots en vertrouwen onze samenwerking verlengd en geïntensiveerd."

Ajax en Radio Veronica hebben hun mediapartnership verlengd. Radio Veronica is al sinds 2009 verbonden aan Ajax en met deze verlengde overeenkomst blijft Radio Veronica tot 2025 Official Media Partner van Ajax. Naast de samenwerking met Radio Veronica blijft Ajax ook samenwerken met onder andere JUKE en andere (online) radio- en themastations van Talpa Radio.

Opnieuw Menno Geelen: "Onze samenwerking met Radio Veronica en Talpa Radio gaat ver terug. De manier waarop we samenwerken en het mediapartnership wordt ingevuld blijft zich ook ontwikkelen. Met onze samenwerking rondom Ajax Radio als meest recente voorbeeld daarvan."

Caroline Brouwer, zendermanagement Radio Veronica: "We zijn blij dat we deze samenwerking continueren. De manier waarop we Ajax kunnen inzetten bij het onder de aandacht brengen van onze acties bij luisteraars is zeer waardevol voor ons. En we zitten graag en vaak met relaties in het stadion."