Ajax tekent nieuwe suppliers

Ajax heeft met Mascot Workwear en Makita afgelopen dagen twee nieuwe suppliers getekend. Beide partijen willen via Ajax de naamsbekendheid en merkvoorkeur vergroten.

Mascot Workwear wil met de samenwerking de naamsbekendheid vergroten. Mascot is een Deens bedrijf dat wereldwijd opereert en richt zich op de ontwikkeling en verkoop van de hoogste kwaliteit werkkleding en veiligheidsschoenen voor medewerkers op het gebied van onder meer bouw, service, transport en industrie.

Menno Geelen, Commercieel Directeur bij Ajax: ''Mascot streeft ernaar bij alles wat ze doen de beste te willen zijn, dit past uiteraard perfect bij de Ajax-cultuur. Wij willen graag een belangrijke bijdrage leveren aan het vergroten van de naamsbekendheid onder werkende mensen, met als doel dat ze Mascot gaan herkennen en prefereren als het op werkkleding aankomt."

Danny Bonn, Market Director Benelux bij Mascot® Workwear: "Ajax heeft zowel nationaal als internationaal zo’n goede naam als het gaat om topkwaliteit, -prestaties en -innovatie dat wij als Mascot er trots op zijn om Official Supplier van Ajax te zijn geworden en kijken uit naar een succesvolle samenwerking. We zijn onder andere per direct zichtbaar op de LED-boarding bij thuiswedstrijden van Ajax in de Johan Cruijff ArenA."

Mascot Workwear is ook hoofdsponsor van Roda JC Kerkrade. In juni werd de samenwerking tussen de twee partijen met één seizoen verlengd. Gedurende de afgelopen twee seizoenen (2017-2018 en 2018-2019), was Mascot Workwear al als hoofdsponsor verbonden aan Roda JC.

Maikta

Makita is tot en met juni 2021 official supplier van Ajax. Het Japanse merk, dat bekend staat om kwalitatief elektrisch gereedschap, wil de naamsbekendheid en merkvoorkeur verder vergroten. Makita-producten worden in Nederland aangeboden in de vakhandel en doe-het-zelf-winkels. Per direct zal Makita onder andere voor 2 seizoenen te zien zijn op de LED-boarding in de Johan Cruijff ArenA.

Opnieuw Commercieel Directeur Menno Geelen: "Makita wordt wereldwijd geroemd om de kwaliteit van haar producten en heeft met een historie van meer dan 100 jaar een sterk merk neergezet. Door onze overeenkomende waardes en via deze samenwerking kan Makita haar merk en kwaliteitsstempel bij een internationaal publiek onder de aandacht brengen."

Makita Corporation en Makita Nederland lichten toe waarom Makita voor twee seizoenen exposure rechten afneemt bij Ajax. "Dit is onderdeel van ons media investeringsplan dat een sterke focus heeft op Makita’s draadloze producten, en is onderdeel van een collectieve campagne gericht op 7 Europese landen. Onze producten voor de bouw, industrie, groen- en schoonmaaksector worden gebruikt door mensen die graag voetbalwedstrijden kijken. Daarom is een samenwerking met de grootste club van Nederland met aanzien in Europa een logische keus."

Beeld: Ajax.nl