Ajax verlengt met partners

Ajax heeft zijn partnerships met de VriendenLoterij en Curaçao Tourist Board verlengd.

Het partnership met de VriendenLoterij loopt minimaal door tot en met juni 2026. De kern van het partnership blijft de steun die VriendenLoterij en haar deelnemers geven aan de maatschappelijke aspecten van het jeugdvoetbal en andere maatschappelijke activiteiten van Ajax.

Menno Geelen, commercieel directeur Ajax: "Met dit partnership gaan we richting het vijftienjarige jubileum, een mijlpaal waar we trots op en dankbaar voor zijn. Het partnership is om meerdere redenen waardevol: onze fans steunen hun club, en maken tegelijkertijd kans op mooie VriendenLoterij-prijzen. Dankzij de VriendenLoterij-deelname van veel Ajax-fans worden maatschappelijke projecten en de jeugdopleiding van Ajax gesteund."

Daan Peters, managing director VriendenLoterij: "De VriendenLoterij zet zich in voor het welzijn in Nederland. Dit uit zich op het gebied van sport en gezondheid, en op het vlak van ontmoeting en educatie. De maatschappelijke projecten en jeugdopleiding van Ajax sluiten hier naadloos op aan. We zijn er trots op dit succesvolle partnership voort te zetten. Zo kunnen we ons gezamenlijk blijven inzetten voor sport en gezondheid, helpen we ook de talenten die het niet redden tot het betaalde voetbal aan een goede basis voor de toekomst én bieden we onze deelnemers mooie extra’s."

Curaçao Tourist Board

Curaçao Tourist Board en Ajax hebben de samenwerking verlengd tot en met het seizoen 2023/2024. Curaçao is sinds 2020 Official Partner van Ajax en het logo is zichtbaar op de mouw van het Ajax-shirt tijdens alle officiële wedstrijden in de Eredivisie, KNVB Beker en bij Europees voetbal. Ook blijft Curaçao zichtbaar in en rond het stadion en in content op de Ajax-kanalen.

Opnieuw Menno Geelen: ''Toen we na afloop van vorig seizoen met de selectie Curaçao bezochten, werd nog eens duidelijk hoe sterk ons partnership de afgelopen jaren is gegroeid. Ook hebben de spelers en staf zelf kunnen ervaren hoe mooi het eiland is en hoe gastvrij de mensen zijn. We hebben de bekendheid van Curaçao zien toenemen en het is goed om te zien dat het toerisme op Curaçao blijft groeien. We zijn blij dat we daar ook komend seizoen aan kunnen bijdragen.”

Muryad de Bruin, Managing Director Curaçao Tourist Board: ''Toerisme is een belangrijke economische pijler voor Curaçao. We ontvangen bezoekers vanuit Europa, Zuid-Amerika, het Caribisch gebied en Noord-Amerika. Het grote internationale bereik van Ajax heeft de afgelopen jaren bijgedragen aan de zichtbaarheid in deze markten, zeker ook door ons logo op de wedstrijdshirts bij Europese wedstrijden. De samenwerking zetten we met veel plezier door. Ook kijken we er naar uit om in juni weer een delegatie van Ajax op het eiland te ontvangen. Deze keer zijn het de Ajax Legends die ons mooie eiland zullen bezoeken voor een sportief programma.”