Allereerste ABN AMRO Stadion Spelen

Maandag 14 mei 2018 organiseert ABN AMRO Foundation samen met de afdeling Brand Activation de allereerste editie van de ABN AMRO Stadion Spelen.

Zo’n 800 leerlingen van diverse (grotendeels) Jeugdeducatiefondsscholen krijgen de kans hun idolen te ontmoeten en talenten te ontdekken op verschillende onderdelen: van tennis tot voetbal, van kunst maken tot dans.

De invulling van de dag komt tot stand door samenwerking met een groot aantal van de partners van ABN AMRO zoals: Jeugdeducatiefonds, AJAX Vrouwen, Nederlands Dans Theater, Rotterdams Philharmonisch Orkest en Hermitage. Bijna 200 collega’s van ABN AMRO zijn vrijwilliger op de dag.

Via samenwerking met onder andere het Jeugdeducatiefonds (JEF) richt ABN AMRO Foundation zich op het verkleinen van kansongelijkheid onder kinderen. Eén op de acht kinderen groeit in Nederland op in armoede. Het Jeugdeducatiefonds stelt zich ten doel om snel, effectief en op laagdrempelige wijze, zo veel mogelijk kinderen uit minimagezinnen te helpen hun talenten optimaal te benutten.

Het JEF levert een financiële bijdrage aan noodzakelijke extra kosten, ter ondersteuning van het onderwijstraject. De steun is erop gericht een bijdrage te leveren aan een positievere ontwikkeling van een kind, daar waar geld een beperking is. ABN AMRO Foundation zet zich in om deze kinderen te betrekken bij haar maatschappelijke activiteiten. Samen met honderden collega’s betrekken we de kinderen van deze scholen (van zogenaamde JEF-scholen) bij allerlei projecten waarbij kinderen hun horizon kunnen verbreden.

Gelijke kansen

Naast de projecten die ABN AMRO doet met het Jeugdeducatiefonds, heeft de bank ook andere samenwerkingen om ongelijke kansen van kinderen te verkleinen. De bank vindt dat ze daar een verantwoordelijkheid in heeft. Iedereen verdient een kans om zijn talenten te ontdekken en ontplooien. Naast de samenwerking met het Jeugdeducatiefonds draagt ABN AMRO daarom bij aan het bevorderen van gelijke kansen voor jeugd door diverse activiteiten. Via de ABN AMRO Foundation hebben in 2017 ruim 25.000 kinderen - door de inzet van ruim 10.000 ABN AMRO collega’s - kennis gemaakt met diverse sporten, kunst & cultuur en zijn hen ‘social skills’ bijgebracht (financiële educatie, lezen, programmeren). ABN AMRO is sinds 2006 hoofdsponsor van de Kindervredesprijs. En al meer dan 10 jaar zetten ABN AMRO-collega’s zich in voor vele JINC-projecten, zoals sollicitatietrainingen, Ondernemen doe je zo (kinderen op vmbo leren wat ondernemerschap inhoudt), Taaltrip (woordenschat vergroten) en heeft de bank vier keer meegedaan aan Baas van Morgen.