Amacom tijdelijk hoofdsponsor FC Den Bosch

Het Bossche bedrijf Amacom, The Amazing Company B.V. siert de komende zes maanden als hoofdsponsor op de wedstrijdshirts van FC Den Bosch. Dit doet Amacom om FC Den Bosch de tijd en ruimte te bieden om een partij te vinden die zich voor langere tijd als hoofdsponsor aan de club wil committeren.

FC Den Bosch zegt dat het verwacht dat voor het vinden van een nieuwe hoofdsponsor drie tot zes maanden nodig zijn. Amacom, de grootste leverancier van consumentenelektronica en klein huishoudelijke apparaten in de Benelux, stond al op de achterkant van het shirt en is sinds de officiële start van het seizoen met haar bedrijfsnaam op het wedstrijdshirt van de Bosschenaren te bewonderen. FC Den Bosch moest op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor nadat Timmermans Infra het sponsorcontract niet verlengde uit onvrede met het gevoerde beleid van de club.

Algemeen directeur Dick Engels namens Amacom over het hoofdsponsorschap: “Amacom is al vele jaren trouwe sponsor van FC Den Bosch en draagt de club een warm hart toe. De stappen die FC Den Bosch momenteel zet geven vertrouwen voor de toekomst. Met de tijdelijke opwaardering van subhoofdsponsor naar hoofdsponsor willen we de club een extra bijdrage leveren om de weg naar boven verder in te zetten. Tegelijkertijd hopen we hiermee ondernemers uit de regio te activeren om de club ook te ondersteunen en om het stokje als hoofdsponsor in de nabije toekomst van ons over te nemen. Daar komt bij dat Amacom net als FC Den Bosch nadrukkelijk investeert in talentontwikkeling en dit als een belangrijke pijler ziet in haar bedrijfsvoering. We zijn als organisatie altijd op zoek naar Bosch’ talent dat ons team komt versterken en zien het achterland van FC Den Bosch hier als een uitstekende basis voor.”

Algemeen directeur Rob Almering van FC Den Bosch: “Het is fantastisch dat het hoofdsponsorschap op deze manier is ingevuld. We zijn het seizoen op 1 juli gestart zonder hoofdsponsor en dat is toch een substantieel bedrag binnen de begroting van een voetbalclub. Daarnaast is het voor de uitstraling van de club essentieel dat er een passende hoofdsponsor op het shirt prijkt. Amacom past uitstekend bij FC Den Bosch, omdat het bedrijf innovatief en servicegericht is en een echte winnaarsmentaliteit heeft. Waarden die ook bij FC Den Bosch hoog in het vaandel staan. In Amacom heeft FC Den Bosch sinds jaar en dag een betrokken, meedenkende partner. Eén die ons uit de brand helpt en die zelfs wil fungeren als intermediair en aanjager tussen FC Den Bosch en nieuwe en bestaande zakelijke doelgroepen. FC Den Bosch is ambitieus en wij vertrouwen erop dat de club terugkeert naar een positie in de subtop van de Keuken Kampioen Divisie. Dat Amacom daarbij ondersteuning biedt is voor FC Den Bosch een bevestiging dat we samen met bestaande partners een positief verwachtingsgevoel en een gevoel van trots kunnen opbouwen ten opzichte van de club. Zo kunnen we de entree van nieuwkomers vergemakkelijken en het saamhorigheidsgevoel verder versterken.”