Arno de Jong: 'Samenwerking nog niet definitief'

In reactie op de berichtgeving in de media heeft De Lotto laten weten dat er wel gesprekken worden gevoerd met Team BrandLoyalty en het Belkin Pro Cycling Team, maar dat er nog niets definitief is.

Arno de Jong, Marketing Directeur van De Lotto: "Lotto,onderdeel van De Lotto, heeft onlangs het initiatief genomen om schaatsploeg Team BrandLoyalty en het Belkin Pro Cycling Team bij elkaar te brengen om een unieke samenwerking te onderzoeken. Er worden op dit moment gesprekken gevoerd tussen alle betrokken partijen. Er is echter nog niets definitief. Lotto heeft ambities om als sponsor betrokken te zijn bij zowel de schaats- als wielerploeg. In welke vorm is op dit moment nog onduidelijk. Het is te vroeg om in te gaan op verdere details. Indien dat verandert, komen we met nieuws."

Als alle partijen tot een akkoord komen, zullen de teams vooral op organisatorisch en commercieel vlak met elkaar samenwerken. Op sporttechnisch gebied blijven de ploegen gescheiden. Schaatscoach Jac Orie houdt zijn eigen begeleidingsstaf en datzelfde geldt voor algemeen directeur Richard Plugge van het Belkin Pro Cycling Team. De samenwerking kan leiden tot specifieke kennisoverdracht tussen de teams waarmee de sporters optimaal gefaciliteerd kunnen worden.