Autohopper is de nieuwe hoofdsponsor van De Graafschap

Autoverhuurder Autohopper is vanaf het komende seizoen de nieuwe hoofdsponsor van De Graafschap. Er wordt een verbintenis aangegaan van drie jaar, waarbij de naam van de autoverhuurder prominent zal pronken op het shirt van 'de Superboeren'. Beide partijen zijn trots op de samenwerking die past bij de identiteit en ambities. Hiermee wordt betting-sponsor Unibet vervangen.

“Een spannende sprong in het diepe”, zo noemt Autohopper directeur Roel Steunenberg de stap naar het hoofdsponsorschap van de voetbalclub. De autoverhuurder, met meerdere vestigingen door heel Nederland, ziet in De Graafschap een partner die perfect aansluit bij haar eigen mentaliteit: “het is een bewuste keuze om in zee te gaan met De Graafschap. De normen en waarden passen perfect bij de mentaliteit van Autohopper”, aldus Roel Steunenberg. “De Graafschap is een club met een eigen DNA en die een enorme achterban heeft. Via de samenwerking willen we onze zichtbaarheid vergroten en een bijdrage leveren aan deze prachtige club.”

Ook De Graafschap is verheugd om de autoverhuurder te mogen verwelkomen als hoofdsponsor. Algemeen directeur Marco Bogers: “Wij zijn bijzonder verheugd om met Autohopper een nieuwe hoofdsponsor te kunnen presenteren. Uit de plezierige en positieve gesprekken met de directie bleek al snel dat er een match was. Autohopper is een ambitieuze organisatie die flink aan de weg timmert en zijn landelijke naamsbekendheid verder wil vergroten.”

Daarbij signaleert Marco Bogers de overeenkomstigheid tussen beide partijen: “Onze club heeft een grote en betrokken achterban en landelijk een goede uitstraling binnen het betaald voetballandschap. Daarnaast heeft De Graafschap ook groeiambities op sportief, commercieel en maatschappelijk vlak. Ook voor ons geldt; ‘doen wat je belooft’. Beide organisaties hebben dus veel gemeen en we verheugen ons daarom op een mooie en vruchtbare samenwerking met onze nieuwe hoofdsponsor Autohopper”

D’RAN

De kern wordt geraakt in de leus van De Graafschap: D’RAN: Eerlijk, trots, samen en genieten. Kernwaarden die sterk worden gedragen door de achterban van De Graafschap, en die naadloos aansluiten op die van Autohopper: geen geneuzel en geen gedoe. Gewoon doen wat je zegt. “We voelen ons hier op onze plek.” aldus Roel Steunenberg.

In de komende seizoenen willen beide partijen sportieve successen boeken en investeren in maatschappelijke initiatieven en landelijke zichtbaarheid.

Foto, v.l.n.r.: Roel Steunenberg (algemeen directeur van Autohopper) en Marco Bogers (algemeen directeur van De Graafschap).