AZ is erin geslaagd om wederom een toonaangevend en internationaal opererend bedrijf van Nederlandse bodem aan zich te binden. Vanaf het seizoen 2025-2026 prijkt Leaseweb als Shirt Partner op de achterkant van het wedstrijdtenue van AZ 1. De samenwerking, aangegaan voor vier seizoenen, markeert een nieuw hoofdstuk in de ambitie van AZ om zich te verbinden met vooruitstrevende en impactvolle organisaties en zo samen toe te werken naar toekomstig succes.
Leaseweb biedt sinds 1997 betrouwbare cloudinfrastructuur aan een wereldwijd klantenbestand. Met sterke wortels in Nederland en een internationale blik deelt het bedrijf veel van de kernwaarden waar AZ voor staat. In de komende seizoenen reikt de samenwerking dan ook verder dan alleen shirtsponsoring. Leaseweb en AZ onderzoeken de inzet van cloudoplossingen voor de club, ondersteunen samen maatschappelijke initiatieven in de regio én stimuleren jong talent – zowel sportief als op technisch vlak – in diverse projecten.
“Voor ons is het toetreden van Leaseweb tot onze partnerpiramide een groot moment”, stelt AZ’s Algemeen Directeur Merijn Zeeman. “Leaseweb is een technologische koploper die ons helpt om op en naast het veld stappen te zetten richting de toekomst. We zijn trots dat opnieuw een groot Nederlands en internationaal bedrijf zich voor langere tijd aan AZ verbindt. Deze samenwerking bevestigt de aantrekkingskracht van onze manier van werken – ambitieus, gericht op duurzame groei en met een duidelijke toekomstvisie voor ogen. Zowel AZ als Leaseweb investeren in talentontwikkeling, innovatie en maatschappelijke impact en hebben een gedeelde focus op datagedreven presteren.”
Michael Koster, Commercieel Directeur van AZ: “We bouwen bij AZ continu aan een ecosysteem van sterke, betrokken partners die elkaar versterken. Met Leaseweb voegen we daar opnieuw een gerenommeerde naam aan toe die bijdraagt aan onze sportieve en maatschappelijke ambities. De zichtbaarheid op het shirt is het startpunt van een bredere samenwerking waarin we investeren in elkaars ambities. Leaseweb brengt technologische expertise en internationale ervaring mee, AZ biedt een platform waarin ontwikkeling en prestatie centraal staan. Die uitwisseling biedt mogelijkheden.”
Voor Leaseweb betekent het partnerschap de eerste stap in de wereld van sportsponsoring. “Dat we voor AZ kiezen, is geen toeval,” aldus Lex Boost, co-CEO van Leaseweb. “AZ is een club met lef, een sterke identiteit en een doordachte langetermijnvisie. Dat past bij wie wij zijn en waar wij naartoe willen. In de wereld van cloudtechnologie en die van voetbal draait alles om snelheid, betrouwbaarheid, passie en samenwerking. Voetbal brengt mensen samen, overstijgt grenzen en staat symbool voor het dagelijks streven naar uitmuntendheid, net als ons bedrijf, dat wordt gedreven door performance, passie en teamwork.” Svenja de Vos, co-CEO van Leaseweb, voegt toe: “Met deze sponsoring positioneren we ons merk naast een sport en een club die snelheid, wendbaarheid en samenwerking waardeert, kenmerken die fundamenteel zijn voor onze serviceverlening.”
Foto v.l.n.r.: Michael Koster (Commercieel Directeur AZ), Lex Boost (co-CEO van Leaseweb)