Bauhaus versterkt fundament onder curlingmannen

De Nederlandse Curling Bond (NCB) heeft met bouwmarkt Bauhaus een nieuwe sponsor met internationale allure gepresenteerd voor het herenteam. Het bouwcentrum zal als partner van de curlingmannen fungeren naast hoofdsponsor Asito, dat het contract met de NCB voor vier jaar heeft verlengd. Karin Cardinaal is marketingmanager van Bauhaus: “Wij herkennen ons als Bauhaus sterk in de ambities van het curlingteam.”

Waarom is Bauhaus sponsor geworden van het curlingteam?
Karin Cardinaal: “Bauhaus is sinds vier jaar op de Nederlandse markt. We timmeren momenteel hard aan de weg om het aantal winkels uit te breiden. Het is een mooi moment om dat kracht bij te zetten met de sponsoring van het curling mannenteam. Wij herkennen ons als Bauhaus sterk in het team. We hebben beiden grote ambities en een groot groeipotentieel. Samen kunnen we bouwen aan een succesvolle toekomst.”

Hoe is het contact tussen Bauhaus en de curlingbond tot stand gekomen?
“Sportmarketingbureau Triple Double heeft ons met elkaar in contact gebracht. We waren zelf al een keer eerder met alle medewerkers gaan curlen. Dat was een erg leuke dag. Het is echt een moeilijke sport op het niveau van de curlingmannen. Maar curling heeft voor veel mensen ook een grote aaibaarheidsfactor en iedereen vindt het leuk om het een keer te doen.”

Jullie staan bekend als wintersportsponsor. Dit partnership past in het internationale sponsorportfolio van Bauhaus?
“Klopt. We zijn internationaal actief in wintersport. Zo zijn we hoofdsponsor van de Vierschansentoernee en waren we sponsor van de internationale bobsleebond. We staan ook op de outfits van wereldkampioen curling Zweden. Dit partnership past dus goed bij Bauhaus. Maar we kunnen nationaal beslissen welke partnerships we aangaan. We verbinden ons in Nederland bijvoorbeeld ook al een aantal jaren aan darts. Ook daar is de laagdrempeligheid van de sport een belangrijke kapstok. We vinden het belangrijk dat we met deze samenwerking een bijdrage kunnen leveren aan het verbreden van de curlingsport, zodat het op meer plekken beoefend gaat worden.”

Waarom een contract voor maar een seizoen?
“Dit kwam pas kort geleden op ons pad en daarom hebben we nu in eerste instantie een contract getekend voor een seizoen. We hebben absoluut de intentie om dit langer te ondersteunen. De verlenging maken we niet afhankelijk van de sportieve prestaties. Het was alleen vrij kort dag om te beslissen. We willen eerst even proeven.”

Hoe gaan jullie de sponsoring gebruiken?
“We zijn daar nu over aan het nadenken. Bauhaus en curling zijn een mooie match. Je kunt allerlei activaties bedenken waardoor we de samenwerking en de ambities van het curlingteam en van Bauhaus op de kaart kunnen zetten. Je kunt bijvoorbeeld gaan bouwen met curlingstenen. Of er curlingbanen in de bouwcentra komen te liggen weet ik nog niet.”