Belgacom en BNP Paribas Fortis blijven sponsor Anderlecht

Anderlecht heeft zijn sponsorovereenkomsten met Belgacom en BNP Paribas Fortis verlengd tot 2017. Dat heeft de regerende landskampioen vanmiddag bekendgemaakt op een persconferentie in de BOZAR in Brussel.

"‘Zowel RSCA als Belgacom en BNP Paribas zijn leaders in hun vakgebied en willen dat ook blijven’, zei Anderlecht-voorzitter Roger Vanden Stock. "Anderlecht dankt zijn succes van de voorbije 30 jaar voor een deel aan zijn partners’, begon Vanden Stock de persconferentie. ‘Samen met Belgacom en BNP Paribas Fortis hebben we al vijftien titels, vier bekers en elf Supercups gewonnen."
"De nieuwe overeenkomsten houden een sponsorverlenging in van drie jaar, dus tot 2017. Daardoor zal Belgacom zijn termijn als sponsor uitbreiden tot meer dan 20 jaar. Voor BNP Paribas Fortis is dat zelfs bijna 35 jaar. Dat is een unieke blijk van trouw in de wereld van het voetbal.’

BNP Paribas Fortis blijft hoofdsponsor op de voorkant van de shirts voor wedstrijden in de Jupiler Pro League en de Cofidis Cup, terwijl Belgacom (vanaf volgend seizoen onder de naam Proximus) in die wedstrijden op de achterkant van de shirts en op de shorts zal prijken. In Europese wedstrijden zal Belgacom/Proximus op de voorkant staan.

Peter Vandekerckhove, bestuurslid bij BNP Paribas Fortis,stak de voetbalclub, die momenteel een kleine sportieve crisis doormaakt en begin deze week nog trainer John van den Brom de laan uitstuurde, een hart onder de riem. ‘Wij zijn uitermate verheugd met de verlengde overeenkomst", zei Vandekerckhove in aanwezigheid van de verzamelde pers en het Anderlecht-bestuur. "We hopen nog vele jaren te kunnen samenwerken met RSCA. Wij beseffen maar al te goed dat er in het leven altijd momenten van''ups'' en ''downs'' zijn. Maar je mag nooit vergeten dat er na de ''downs'' altijd''ups'' volgen. Ook nu.’

Met de overeenkomst hoopt BNP Paribas Fortis zijn klanten een dienst te doen. ‘We zijn ervan overtuigd dat dit voor iedereen binnen BNP Paribas Fortis, ook onze klanten, de beste zet is. Elk seizoen brengen wij meer dan 10.000 klanten en partners mee naar het Astridpark om er te genieten van het voetbal. Ondanks alle kritiek van de voorbije weken blijven wij deze clubsteunen. Wat er in de toekomst ook moge gebeuren.’