Blijdorp op shirt Feyenoord

De huidige shirtsponsor ASR biedt haar sponsorpodium bij Feyenoord gedurende de rest van het seizoen aan Diergaarde Blijdorp omdat de Rotterdamse dierentuin een steuntje in de rug goed kan gebruiken.

ASR ontwikkelde daarnaast een speciale reclamecampagne, met Feyenoorder Giovanni van Bronckhorst in de hoofdrol, om de dierentuin onder de aandacht te brengen.

Voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen FC Twente van zondagmiddag wordt de campagne officieel gelanceerd. Feyenoord zal die wedstrijd voor het eerst afwerken in het vernieuwde thuisshirt, waarop het logo van Diergaarde Blijdorp staat. Tevens zijn vanaf zondag alle andere uitingen van a.s.r. veranderd in Diergaarde Blijdorp. Zo zal het logo onder meer te zien zijn op de boarding rond het veld in De Kuip en rond het trainingsveld, alsook op de interviewwanden. Ook stelt a.s.r. hun hospitality lounge en hun business unit gedurende de tweede seizoenshelft beschikbaar aan Blijdorp.

Feyenoords commercieel directeur Mark Koevermans spreekt over een fantastisch initiatief. ASR is 21,5 jaar een fantastische partner van Feyenoord geweest, een heel trouwe hoofdsponsor’, zegt hij. ‘Dit is een mooie en unieke geste van hen. a.s.r. respecteert het contract met Feyenoord volledig, alleen zetten ze nu een andere partij in de schijnwerpers. Dat komt voort uit hun visie. Ze willen mensen, bedrijven en instanties helpen.’

In samenspraak met Feyenoord heeft ASR ervoor gekozen om Diergaarde Blijdorp een steun in de rug te geven. ‘Feyenoord draagt Blijdorp een warm hart doe’, zegt Koevermans. ‘De diergaarde is net als bijvoorbeeld Feyenoord, de Euromast en de Erasmusbrug echt een icoon van Rotterdam. Bovendien kan Blijdorp een steuntje in de rug goed gebruiken, omdat ze door een moeilijke periode gaan. Hun situatie is vergelijkbaar met de situatie waar Feyenoord tot een paar jaar geleden in zat. We hopen natuurlijk dat Blijdorp er de komende jaren – net als Feyenoord – weer helemaal bovenop komt.’

Ook supporters van Feyenoord kunnen het komende half jaar Diergaarde Blijdorp een steuntje in de rug geven. In zowel de Feyenoord Fanshops als in de souvenirshop van Blijdorp wordt een speciale merchandising lijn geïntroduceerd, waarvan een deel van de opbrengst ten goede komt aan Diergaarde Blijdorp.

De geste die ASR aan Diergaarde Blijdorp doet staat los van de zoektocht van Feyenoord naar een nieuwe hoofdsponsor. ‘De samenwerking met ASR als hoofdsponsor stopt per 1 juli 2013’, vertelt Koevermans. ‘Vanaf die datum komt er een nieuwe hoofdsponsor. Wie dat is hopen we begin april bekend te maken. Er komt absoluut een nieuwe naam op het shirt vanaf 1 juli 2013.’