Burgers' Zoo verlengt samenwerking met Vitesse

Ook komend seizoen blijft Vitesse samenwerken met Koninklijke Burgers’ Zoo. Het Arnhemse dierenpark heeft het contract met minimaal één seizoen verlengd. Koninklijke Burgers’ Zoo zal in seizoen 2020|2021 op de linkerschouder van het shirt te zien zijn, waar eerder Voetbalshop stond.

In eerste instantie waren Vitesse en Burgers' Zoo een samenwerking voor een seizoen aangegaan, bewust rondom het afgelopen bijzondere jaar '75 jaar Airborne'. Burgers' Zoo stond bij de uitwedstrijden op het shirt en het Nederlands Openluchtmuseum bij de thuiswedsrijden. Zowel Vitesse als Burgers' Zoo zijn echter zeer tevreden dat de samenwerking wordt voortgezet. Op die manier willen beide partijen er tevens verder aan werken om de regio nog beter op de kaart zetten.

"Wij hebben het afgelopen seizoen als fantastisch ervaren”, vertelt directeur Alex van Hooff namens Koninklijke Burgers’ Zoo. "Wij hebben afgelopen seizoen echt de herinnering van 'De slag om Arnhem' in leven weten te houden. Onder andere met het prachtige uitshirt hebben wij dit kunnen verwezenlijken, samen! Voetbal verbroederd, dat wordt eens te meer duidelijk, ook nu, dat is erg mooi om te zien. De prettige ervaring van afgelopen seizoen heeft ons dan ook doen besluiten om onze samenwerking te continueren. Voor nu als shirtsponsor op de linkerschouder. Dicht bij het hart! Maar wie weet wat de toekomst ons zal brengen”, zegt Van Hooff.

Vitesse is blij dat een Arnhems icoon als Koninklijke Burgers’ Zoo aan de club verbonden blijft. Commercieel directeur Olivier Smit: “Wij willen Koninklijke Burgers’ Zoo hartelijk bedanken voor het vertrouwen én voor het jaar dat zij hoofdsponsor zijn geweest. Een unieke deal, met het thema 'Dagje uit in Arnhem' als uitgangspunt. Op die manier hebben wij hele mooie events georganiseerd en 75 jaar Airborne een prachtige plek weten te geven”, zegt Smit. "De unieke teamfoto tussen de giraffes, de rustactiviteit, de maatschappelijke events bij Koninklijke Burgers’ Zoo en Nederlands Openluchtmuseum voor ouderen en de historische rondleiding met Max Clark: door deze samenwerking zijn er prachtige initiatieven ontstaan. En dan is het uitshirt, met Koninklijke Burgers’ Zoo op de borst, bij het Eredivisie Shirt Festival ook nog eens tot mooiste Vitesse-shirt aller tijden uitgeroepen. We kunnen trots zijn op deze samenwerking.”

Ook het Nederlands Openluchtmuseum blijft verbonden aan Vitesse. Hier komt Vitesse op zeer korte termijn op terug. Vitesse heeft komend seizoen met Waterontharder.com een nieuwe hoofdsponsor.