Continental een van de vijf hoofdsponsors van de Tour

Op 6 juli, wanneer de Tour de France officieel begint met de Grand Départ in Brussel, begint Continental aan zijn eerste jaar als één van de vijf hoofdsponsors van de Tour – naast LCL, E.Leclerc, Krys en Skoda. Continental lost daarmee Vittel af op het hoogste niveau, dat zelf 11 jaar hoofdsponsor was van de Tour.

“Sponsor zijn van de Ronde van Frankrijk is de perfecte match voor de marketing van onze producten en bedrijfswaarden”, zegt Nikolai Setzer, lid van de directie van Continental en hoofd van de bandendivisie. “Na een jaar als een ‘kleinere’ partner en officiële bandensponsor, is het nu een groot genoegen om een belangrijkere rol te spelen in de grootste wielerronde ter wereld. Als sponsor van de etappewinnaars creëren we een hogere zichtbaarheid voor onze high-tech banden die niet alleen voor een veilig verkeer zorgen, maar ook de passie om te winnen uitdragen.”

Tourbaas Christian Prudhomme: “Het plezier van het winnen van een etappe is een dagelijkse emotie in de Tour de France. De renner die zijn handen op de finishlijn in de lucht kan steken, of hij nu een meervoudig etappewinnaar is of het zijn eerste etappewinst betreft, beleeft hoe dan ook één van de hoogtepunten van zijn carrière. Continental sponsort hiermee de ultieme prestatie in de Tour, het winnen van een etappe en alle emoties die dat met zich meebrengt. Het is een perfecte match met hun imago als premium bandenfabrikant. De toekomstige Tourkampioenen, van Brussel tot Parijs via Saint-Etienne, de Tourmalet of Nîmes, zullen zich zeker herkennen in het streven naar uitmuntendheid dat Continental zo kenmerkt.”

Teams vertrouwen op Continental

Dit jaar vertrouwen zes World Tour-teams (Team Sky, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin en Team Sunweb) op de high-end Competition Pro LTD tubes van Continental, speciaal ontworpen en met de hand gemaakt in het Duitse Korbach. Bovendien kunnen bestuurders van de officiële voertuigen van de Tour genieten van de prestaties van de nieuwste Continental-autoband, de PremiumContact 6, die wordt geproduceerd in het Franse Sarreguemines. Wat de banden betreft, is de Tour de France nu meer dan ooit een Frans-Duits succesverhaal.

Als één van de vijf belangrijkste partners van het evenement, zal Continental tijdens de Tour meer zichtbaar zijn. Het Continental-logo zal onder meer prijken op de boog boven de finishlijn en op de boog van de rode vod of “flamme rouge”, één kilometer voor de finish. Na elke etappe presenteert een vertegenwoordiger van Continental de trofee van de dagzege op het podium.

Vision Zero

Het technologiebedrijf maakt ook gebruik van zijn Tour-partnership om zijn ‘Vision Zero’-strategie te promoten, waarmee het streeft naar een wereld zonder verkeersdoden, gewonden of ongelukken tout court. Ook dit jaar zal de bandenfabrikant de aantrekkingskracht van de Tour benutten om bestuurders en fietsers te vragen om meer aandacht en respect voor elkaar te tonen door middel van de campagne #ShareTheRoad. En op zijn website zal Continental Tourfans tips geven over het reizen van en naar de verschillende etappes in alle veiligheid. Bovendien, ruim voordat de renners doorkomen, zal de bandenfabrikant opnieuw gratis mobiele bandencontroles aanbieden voor voertuigen die langs de route geparkeerd staan. Op het parcours zelf worden voor het eerst gevaarlijke hoeken gemarkeerd voor renners en er komen speciale assistentievoertuigen met waarschuwingsborden in helder Continental-geel.

De geschiedenis van de bandenproductie bij Continental gaat helemaal terug tot 1892 toen de eerste met lucht gevulde ‘pneumatic’ fietsband werd geproduceerd. De eerste autoband volgde in 1898. Vandaag werkt het bedrijf aan het verbeteren van zijn fiets- en autobanden door enkele technologieën te delen. De ‘Black Chili’-rubbercompound bijvoorbeeld, oorspronkelijk uitgevonden voor toepassing in fiets- en motobanden, zorgt nu ook voor een uitstekende grip in de premium autobanden van het merk.