Craft verbindt zich aan schaatsploeg Team Victorie

Kledingmerk Craft heeft zich verbonden aan het nieuwe schaatsteam Team Victorie. Het team, met onder andere Olympisch Kampioen Michel Mulder, is daarmee verzekerd van kwalitatief hoogwaardige functionele schaats- en sportkleding tot en met de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang.

"We zijn bijzonder gecharmeerd van de unieke propositie van Team Victorie”, aldus Adri Zwarthoff, CEO Craft Benelux. "We krijgen veel sponsorverzoeken en zijn erg kritisch. Maar de visie van Team Victorie omvat een concept wat innovatief is in de schaatssport. Het richt zich niet op een naamgevend hoofdsponsor maar op meerdere partners die zich verbinden aan de domeinen ‘vitaliteit’ en ‘bewegen’ om daarmee fans en (schaats)liefhebbers in beweging te brengen. Zo ontstaat er een clubgevoel met een betrokken en letterlijk actieve achterban. Jong en oud. Van schaatsen tot wielrennen tot hardlopen en fitness. Dat spreekt ons als consumentenmerk erg aan en zal in onze beleving beide partijen helpen om de doelstellingen te bereiken.”

Team Victorie staat voor het strijden op twee fronten: winnen en het inspireren van anderen. Om van daaruit mensen in beweging te krijgen. Want wie doet, wint altijd. Zwarthoff vervolgt: "We zien de kracht van deze aanpak. Een groep ambitieuze topschaatsers die gaat voor schaatsvictorie. Maar wel op een gezonde manier. Ik zie Michel Mulder daarin ook als voorbeeld. Hij kiest bewust voor de filosofie om het anders te doen en daarbij terug te gaan naar de basis en uitte gaan van zijn eigen kracht. Craft herkent dat. Wij hebben dezelfde kernwaarden. En dus versterken we elkaar. Daar ben ik van overtuigd.”

"Ik vind Craft een gaaf merk. Innovatief, ambitieus en topkwaliteit”, geeft Michel Mulder aan. "Het is daarom mooi dat we als Team Victorie binnenkort allemaal hun kleding mogen gaan dragen. Wij gaan er op sportief gebied alles aan doen om sportieve successen te behalen. Als ambassadeurs van Craft gaan we ons ook inzetten om de gezamenlijke doelstellingen te bereiken. Het is dan ook mooi dat alle schaatsers in het Gewest Friesland onderdeel zijn van dit partnership. De collectie heb ik al mogen zien. Die is heel fraai. Zoals het er nu naar uitziet, lopen we er op hele korte termijn allemaal heel verzorgd bij.Als een echt topteam."

De eerste ‘victorie’ op commercieel gebied is met de 2-jarige overeenkomst met Craft nu een feit. De aanpak om vanuit domeinen meerdere partners te verbinden,lijkt ook breder aan te slaan, gezien de belangstelling vanuit de markt, laat het teammanagement weten. "In de propositie van Team Victorie wordt steevast gesproken over de ‘schaatsbelevingspiramide’. Doelbewust niet meer over een schaatsploeg of over sponsoren. Vanuit de connectie met het Gewest Friesland is het doel om een duurzame en relevante bijdrage te leveren aan het stimuleren van de schaatsbeweging in heel Nederland door fans via sociale platformen te verbinden met hun idolen en het team. Hieraan worden partners verbonden die zich aangetrokken voelen op de domeinen binnen vitaliteit en gezondheid. De vereniging Team Victorie blijft bestaan. Met partners wordt een intensieve samenwerking aangegaan op basis van gemeenschappelijke waarden. Exposure en zichtbaarheid speelt in die zin een minder relevante rol. En dat is uniek voorde schaatssport. Een team, of in dit geval een schaatsorganisatie, die niet perse een naamgevend hoofdsponsor zoekt maar vanuit de kracht van de eigen basiswaarden gelijkgestemde partners verbindt. Op deze manier bouwt Team Victorie aan zijn eigen cultuur en imago welke te allen tijde blijft bestaan.Ongeacht de partners met wie wordt samengewerkt. De waarde van Team Victorie krijgt daarmee een duurzaam karakter waarop jarenlang gebouwd kan worden. Goed voor het schaatsen, goed voor de partners en goed voor een nieuwe toekomst. De weg naar victorie is daarmee ingezet.”