CST verlengt partnership met Ajax

Cheng Shin Tire (CST) en Ajax hebben hun Official Partnership verlengd tot medio 2021. De Taiwanese producent van onder andere auto- en fietsbanden richt zich met deze samenwerking op het verder vergroten van de wereldwijde naamsbekendheid en merkherkenning.

Jamie Xu, General Manager bij CST: “Ajax is met aanwezigheid in Europa, Amerika, Afrika en Azië verder aan het groeien en heeft zich het afgelopen seizoen met attractief voetbal wereldwijd opnieuw op de kaart gezet. Verdere groei van de wereldwijde herkenning en erkenning is een ambitie die volledig aansluit bij die van CST.”

Menno Geelen, Commercieel Directeur bij Ajax:“CST is de afgelopen jaren gegroeid van Business Seat-houder naar Sponsor en daarna naar Official Partner. De verlenging van dit partnership laat wederom vertrouwen zien in een langdurige samenwerking. De komende seizoenen gaan we de raakvlakken van onze merken meer etaleren en verder uitbouwen in content en activaties voor fans en relaties. Dat doen we in zowel Nederland als andere landen waar CST actief is.”

Cheng Shin Tire (CST) zet sinds 1967 wereldwijd de standaard voor onder andere auto-, fiets- en motorbanden. Naast deze populaire productgroepen worden er nog tal van andere soorten banden geproduceerd in de hypermoderne fabrieken in Azië. Met meer dan 30.000 werknemers en een distributie naar meer dan 150 landen is CST de negende bandenfabrikant van de wereld. Het van oorsprong Taiwanese bedrijf is de laatste jaren bezig aan een flinke opmars door Europa. Kwaliteit, integriteit en service zijn daarbij de belangrijkste pijlers van het succes.

Succesvolle partnerships

De verlenging met CST is na Budweiser/AB InBev (2025), Ziggo (2022) en adidas (2025) de vierde in een aantal langlopende en verbeterde partnerships die Ajax dit jaar heeft afgesloten in de bovenste categorie van partners. Het wachten is op de verlenging van het contract door ABN AMRO, dat na het huidige seizoen afloopt.