De Graafschap speelt in hummel

Met ingang van het nieuwe seizoen speelt De Graafschap in kleding van hummel. De trots van de Achterhoek verbindt zich t/m 2023 aan de nabij gevestigde teamwearspecialist.

Het van oorsprong Deense merk hummel wordt in de Benelux gevoerd door familiebedrijf Deventrade, dat met de hoofdvestiging in Deventer een sterke regionale binding heeft met De Graafschap. Helemaal nieuw zijn de partners dan ook niet voor elkaar: van 1991 t/m 1996 speelde De Graafschap ook al in hummel.

Doorslaggevend in de keuze was de mogelijkheid een geheel eigen tenue te ontwerpen. Hans Martijn Ostendorp, algemeen directeur De Graafschap: “We willen met elkaar echt een shirt ontwikkelen waar onze supporters zich in herkennen en trots op zijn. Daarnaast zijn de korte lijnen erg belangrijk. Zo kunnen we er samen alles aan doen om ervoor te zorgen dat het shirt dwars door de Achterhoek verkrijgbaar zal zijn. Daarmee zal deze samenwerking ook echt een meerwaarde zijn voor de supporters van De Graafschap.”

Voor het nieuwe tenue gaat De Graafschap in samenwerking met het Special Design team van hummel aan de slag. Het resultaat daarvan wordt later dit seizoen gepresenteerd.

Marthijn Pothoven, algemeen directeur Deventrade BV, is erg blij met de nieuwe eredivisiepartner: “We zijn een uitstekende match! Onze kernwaarden liggen dichtbij elkaar en ook letterlijk is de afstand klein: we zijn beiden gevestigd in het oosten van het land.” Dat er op basis van de huidige stand nog geen volle zekerheid is over handhaving in de eredivisie, doet niets aan af zijn enthousiasme over dit pact: “We geloven juist in duurzame samenwerkingen in de topsport, inclusief alle pieken en dalen die daarbij horen. Het is het jarenlange trouwe partnerschap, wat het vieren van de successen zo mooi maakt. En we hebben er het volste vertrouwen in dat die successen er komen!”