DELA hoofdsponsor Beachvolleybal in Nederland

Uitvaartverzekeraar DELA heeft zich voor vier jaar verbonden aan het Nederlandse beachvolleybal. Daarmee is DELA tot en met 2020 hoofdpartner van Beach Volleybalteam Nederland, hoofdsponsor van de Nederlandse World Tour wedstrijden, het Europees Kampioenschap Beachvolleybal 2018, de eredivisie, het Nederlands Kampioenschap en partner van het Beach Volleybal Circuit.

DELA steunt hiermee zowel de topsportactiviteiten, als de breedtesportevenementen op vele plaatsen langs de Nederlandse kust. DELA tekende (vrijdag 9 juni) in het nationaal topsportcentrum Beachvolleybal in Scheveningen (afgelopen vrijdag) het contract met de Nederlandse Volleybalbond (Nevobo) en sportmarketingbureau TIG Sports.

Van 15 t/m 18 juni wordt op de gloednieuwe Sportcampus Zuiderpark in Den Haag het DELA Beach Open gespeeld. Alle Nederlandse topteams komen in actie op dit World Tour toernooi van de FIVB

Strategie

"De sponsoring maakt deel uit van DELA’s marketingstrategie", vertelt Dela's merkstrateeg Martin Kersbergen: "Als uitvaartverzekeraar en –verzorger draagt coöperatie DELA de boodschap uit die draait om het leven, dat het fijn is om met elkaar mooie herinneringen te maken en die te delen met de mensen om je heen. De associaties die meer samenhangen met het leven, met ambities, met positiviteit zijn natuurlijk wat minder vanzelfsprekend met het merk DELA verbonden. Door middel van sponsoring van het beachvolleybal verbindt DELA haar merk met deze associaties. De evenementenkalender van de komende jaren geeft ons bovendien mooie handvatten om deze sponsoring op een goede manier te activeren.”

Naast de sportieve beachvolleybalambities, voegt beachvolleybal positieve lifestyle elementen toe aan het merk DELA. Het pallet aan associaties – zoals jong, sportief en onbezorgd – is daardoor nog iets rijker en gevarieerder. Ook spreekt het beachvolleybal een brede doelgroep aan, maar vooral een wat jonger publiek. Kersbergen: "Een publiek dat nog weinig weet van DELA en bij wie in de toekomst een voorkeur voor DELA kan ontstaan.”

Coöperatie DELA is bekend met de volleybalsport in Nederland. DELA koos in 2006 voor een langdurige verbintenis met het Nederlands Damesvolleybalteam. De ervaringen waren zeer positief. Dat had te maken met de sport, het team, de staf en het publiek. Het is een brede sport, met positieve associaties, mede door de mensen in deze sport. Het merk DELA werd erdoor verrijkt en intern had het een positief effect op gevoel van trots. Na een periode van circa 10 jaar was er een nieuwe impuls nodig. DELA blijft de volleybalsport trouw en kiest na een korte pauze dus voor het beachvolleybal.