Deliveroo nieuwe partner Eredivisie

Deliveroo en de Eredivisie gaan samenwerken. Vanaf Super Zondag op 1 maart 2020, met de topwedstrijden PSV - Feyenoord en Ajax - AZ, is het maaltijdplatform de ‘Official Food Delivery Partner’ van de Eredivisie voor het huidige en volgende competitieseizoen.

"De voetbaluitzendingen in het weekend zijn de uitgelezen momenten om te genieten van een bezorgmaaltijd", zegt Deliveroo in een persbericht. "Een logische stap dus voor Deliveroo". Deliveroo sloot al eerder partnerovereenkomsten met organisaties van buitenlandse voetbalcompetities en -clubs als de FA Cup (UK), La Liga (Spanje), FIGC (Italië) en Paris Saint-Germain (Frankrijk).

Naast samenwerkingen met ketens als KFC en Burger King, werkt Deliveroo veel met lokale restaurants. De samenwerking met de Eredivisie en de clubs past ook bij de ambitie van Deliveroo om naar steeds meer steden in Nederland uit te breiden. Deliveroo wordt, naast onder andere hoofdsponsor KPN en de maatschappelijke partner Vriendenloterij, de zevende officiële partner van de Eredivisie.
Als onderdeel van de samenwerking gaat Deliveroo met haar restaurantpartners een speciale selectie aan ‘voetbalgerechten’ samenstellen. Bovendien zijn er voor zowel klanten als bezorgers tickets te winnen voor Eredivisie-wedstrijden. De samenwerking zal daarnaast zichtbaar worden op de kleding en tassen van de bezorgers en in de reclamecampagnes van Deliveroo.
Aanstaande zondag krijgen alle Eredivisie-fans ter gelegenheid van Super Zondag 2,50 euro korting op hun Deliveroo-bestelling door de kortingscode 'SUPERZONDAG' te gebruiken.

Jeroen Schaling, Marketing Director Deliveroo Nederland: "We kijken enorm uit naar deze samenwerking met de Eredivisie. Als Official Food Delivery Partner willen we het traditionele “bord op schoot”-moment net even anders invullen en steken we het in een eigentijds jasje. Zo voorzien we de fans van de voetbalclubs van Nederland van hun favoriete eten tijdens, voor- en na de wedstrijd, voor ieder wat wils en bezorgd tot aan de deur."

Jasper Hunting, Director Brand Partnerships van de Eredivisie: "De samenwerking met Deliveroo als Official Food Delivery Partner past perfect bij de Eredivisie. Samen Eredivisie kijken gaat immers vaak gepaard met het genieten van een lekkere maaltijd. Deliveroo bezorgt deze aan de deur en maakt het fans zo gemakkelijk om niets van hun favoriete wedstrijd te missen."