Deloitte verlengt sponsoring Golffederatie

Deloitte is ook de komende twee jaar partner van de Nederlandse Golf Federatie. Deloitte is geen hoofdsponsor meer, maar zal zich de komende periode op het domein zakelijk richten. De sponsorbijdrage van Deloitte zal daarmee wel minder zijn dan afgelopen jaren.

"De betrokkenheid van Deloitte heeft de afgelopen jaren een positief effect gehad op de golfsport. We zijn blij dat we onze samenwerking kunnen voortzetten en dit positieve effect kunnen vergroten”, aldus Jeroen Stevens, directeur NGF.
"We zijn verheugd dat we ons nog voor zeker twee jaar aan de golfsport mogen verbinden. We kijken ernaar uit om met onze expertise en die van de NGF de golfsport verder te professionaliseren”, aldus Mennolt Beelen, managing partner bij Deloitte.

Deloitte zal de NGF gaan versterken in onder andere de zakelijke dienstverlening voor golfclubs en golfbanen door expertise in te brengen, met als doel de golfsport verder te stimuleren en te professionaliseren. Tijdens het Deloitte Ladies Open is de samenwerking ook zichtbaar in de actie #WelkeGolfProBenjij. Door speciaal geschreven software van Deloitte kunnen bezoekers onder begeleiding direct hun swing vergelijken met een van de zes beste Nederlandse golfers, zoals Joost Luiten en Christel Boeljon.

Sinds 2010 verbindt Deloitte zich in de volle breedte aan degolfsport. Naast de NGF is Deloiite ook titelsponsor van het Deloitte Ladies Open en is men partner bij het KLM Open. Talenten en topsport ondersteunt het bedrijf via Golf Team Holland en degolfprofessionals Christel Boeljon en Anne van Dam.

Drie domeinen

De NGF heeft zijn sponsoring opgedeeld in een aantal segmenten. Nadat Van Lanschot vorig jaar zich na tien jaar terugtrok uit golf en daarmee ook de sponsoring van de NGF beëindigde, is de federatie op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Daarnaast zijn er door de NGF drie subdomeinen gedefinieerd: duurzaamheid, zakelijk en sport, waarbij partner Deloitte het domein zakelijk dus voor zijn rekening neemt.

"Wij zitten in de luxe positie dat we niet heel veelsponsoring nodig hebben om onze begroting dekkend te maken”, zegt Jeroen Stevens. "Sponsoring is niet meer dan 10% van de begroting. Maar het hoeft niet altijd om geld te gaan, maar het kan ook de marketing- en mediakracht zijn die een bepaalde partij kan inzetten. Ik ben opzoek naar partijen met een groot bereik binnen bepaalde doelgroepen en die daarin aanspreken.”