DSM beëindigt samenwerking met sportkoepel NOC*NSF

DSM beëindigt de samenwerking met NOC*NSF. DSM was sinds 2001 Partner in Sport van de sportkoepel.

In een verklaring aan relaties laat het bedrijf weten dat 'de samenwerking met de sportkoepel voor de campagnes van met name London, Beijing en Vancouver veel goeds gebracht heeft en er een prachtig platform opgebouwd is met sporters, coaches en technisch directeuren om de expertise en innovatie leiderschap op het gebied van Life Sciences en Material Sciences van het bedrijf te etaleren. Ook intern heeft het sport innovatie programma en de samenwerking met NOC*NSF bijgedragen aan een gevoel van trots en inspiratie onder onze medewerkers.'

Als reden voor de beëindiging zegt DSM dat het bedrijf het sponsorprogramma een meer internationaler karakter wil geven. ‘DSM is anno 2012 niet meer hetzelfde bedrijf als in 2001, toen de samenwerking met de sportkoepel voor het eerst werd getekend. DSM is een mondiale speler met activiteiten op alle continenten. Niet alleen speelt onze business zich voor het overgrote deel af buiten Nederland, ook het merendeel van onze medewerkers werkt buiten de grenzen. Ook voor het sportinnovatie-programma is het daarom tijd om de doelstellingen bij te stellen aan deze nieuwe realiteit en het programma een meer internationaal karakter te geven.’

De definitieve keuzes in de nieuwe opzet van het programma worden nog gemaakt. Daarbij is het niet uitgesloten dat men ook in Nederland zal blijven bouwen aan het nieuwe platform.
Ricoh heeft zijn supllierpositie van NOC*NSF met ingang van 2013 niet verlengd.