Emirates breidt ATP sponsorship uit

De Associatie van Professionele Tennissers ATP en luchtvaartmaatschappij Emirates hebben hun samenwerking uitgebreid naar de status van Premier Partner van de ATP World Tour vanaf 2016.

De vijfjarige overeenkomst is de grootste sponsordeal uit de geschiedenis van de ATP. De waarde van het sponsorship wordt geschat op $ 160 miljoen.

Als Premier Partner van de ATP World Tour krijgt Emirates wereldwijde marketingrechten bij 62 toernooien in 31 landen in zes continenten met in totaal zo''n 4,3 miljoen bezoekers en met 880 miljoen televisie-kijkers. Het partnership geeft ook hospitalityrechten bij de toernooien en de mogelijkheid om het partnership te activeren via de officiële website ATPWorldTour.com, die jaarlijks meer dan 325 miljoen bezoekers heeft.

"Het zegt veel over waar we staan als sport als een van de grootste bedrijven ter wereld, met langdurige en gewaardeerde sponsorships bij alle grote sporten, ook kiest om zijn aanwezigheid in tennis te vergroten via de ATP World Tour”, zei ATP-ceo Chris Kermode. "Het partnership laat een lange termijn commitment zien en een echte blijk van vertrouwen in onze sport."

Emirates was al partner van de ATP sinds 2013, maar het vervangt met de nieuwe overeenkomst biermerk Corona als premier partner.

ABN AMRO WTT

Voor het ABN AMRO WTT betekent de samenwerking van ATP met Emirates dat de luchtvaartmaatschappij tijdens het toernooi signage op het net krijgt. Het is voor het eerst bij het ABN AMRO dat een andere sponsor de netsignage-rechten krijgt. Bij Corona was dat niet mogelijk vanwege de afspraken die Ahoy heeft met Heineken. Verder zal Emirates het toernooi gebruiken voor hospitality.

"We zijn blij met de samenwerking tussen Emirates en ATP en dat zo''n bedrijf het tennis omarmt", zegt Dimitri Bonthuis, Marketing & Communications Manager bij het ABN AMRO World Tennis Tournament. "En er zit voor ons ook een financiële tegenprestatie in waardoor we nog wat meer armslag krijgen die we kunnen investeren in de kwaliteit van het toernooi."

Foto: Peter Staples/ATP Tour