ESET voor zesde seizoen co-sponsor Sparta

Sparta Rotterdam en ESET hebben overeenstemming bereikt over het verlengen en intensiveren van de samenwerking voor het komende seizoen. De ontwikkelaar van IT-beveiligingssoftware en -diensten zal hiermee voor het zesde jaar op rij te vinden zijn op de tenues van Sparta.

Het logo van ESET zal wel een andere plek innemen op het shirt en naar links verhuizen. Naast de shirtsponsoring zet ESET Nederland zich ook in voor de maatschappelijke initiatieven van Sparta met als doel om Nederland veiliger te maken.
“Op verzoek van veel supporters van Sparta, verlaten wij de plek boven het clublogo en schuiven we op naar de linkerkant van de borst”, vertelt Dave Maasland, CEO van ESET. “Maar we blijven net zoals de afgelopen jaren aan Sparta’s zijde staan! De band die wij hebben met Sparta is al jaren een hechte en hebben we het afgelopen seizoen verder uitgebreid. Zo werden er bijvoorbeeld regelmatig gezamenlijke social media posts gedeeld met als thema ‘de Verborgen Kracht’, gaven wij de selectie en het personeel van Sparta een voorlichting over online veiligheid en het belang van tweefactorauthenticatie, en organiseerden wij gezamenlijk een eSports event voor de jeugd. Sparta was altijd al een club met aanzien in Nederland, maar het is mooi om te zien dat het de afgelopen drie seizoenen ook sportief grote stappen vooruit heeft gezet. Wij willen graag de samenwerking met Sparta nog verder doortrekken en nu de club groter wordt, past daar een nog grotere betrokkenheid van ESET bij. Wij kijken er naar uit om nog meer een partner te worden van Sparta over de gehele linie en samen met Sparta dit aankomende seizoen écht maatschappelijke impact te maken.”

Dave van der Meer is namens Sparta Rotterdam erg gelukkig met het verlengen van ESET. “Onze samenwerking is een uitstekende. Zij bleven ons trouw in tijden van sportieve tegenspoed, dus zijn we blij dat we bij de voorspoed van het afgelopen seizoen, samen groter worden. We gaan aan de gezamenlijke activiteiten nog meer invulling geven door maatschappelijke projecten te starten en de kennis van ESET te gebruiken om bijvoorbeeld awareness-trainingen te geven over de risico’s van cybersecurity. Dat zij hiernaast ook gehoor geven aan een verzoek van onze supporters om te verhuizen van positie op het shirt, bevestigt het clubgevoel dat zij hebben opgedaan in de afgelopen jaren. Het gevoel dat wij bij ESET hebben is net zo sterk, dus we zijn blij dat we nog minimaal een seizoen met elkaar doorgaan.”

Foto: Sparta Rotterdam