Esprit wordt UEFA Women’s Football Partner

Modemerk Esprit wordt official partner van UEFA Women’s Football. Het modemerk treedt in de voetsporen van Nike en Visa die al eerder partner zijn geworden van het vrouwenvoetbal van UEFA.

"Empowering van vrouwen en stereotypes doorbreken staat centraal in Esprit’s merkwaarden. Daarbij hoort ook het versterken van de rol van vrouwen in sport en leadership, door het vertellen van de succesverhalen van vrouwen binnen voetbal aan een bredere groepen consumenten", aldus het persbericht over de samenwerking.
Als onderdeel van het driejarige partnership, dat loopt van 2019 tot 2021, zal Esprit merkkleding leveren aan UEFA’s staf en vrijwilligers bij de verschillende vrouwencompetities van UEFA zoals de UEFA Women’s Champions League finale en UEFA Women’s EURO 2021.

“We zijn blij met Esprit als derde UEFA Women’s Football Partner”, zei Guy-Laurent Epstein, marketing directeur UEFA Events SA. ”Als merk laat Esprit een sterk commitment zien in het promoten van de rol van vrouwen in sport en in het doorbreken van gender barrières. Het toetreden van Esprit tot UEFA laat zien hoeveel potentie vrouwenvoetbal heeft en dat het helemaal op eigen benen kan staan.”

In juni lanceerde Esprit de ‘WE ALL’-campagne in samenwerking met UN Women waarin aandacht wordt gevraagd voor de noodzaak voor gelijkheid van mannen en vrouwen. Het partnership met UEFA is een voortzetting van dit thema.
“Onconventionele vrouwelijke rolmodellen zichtbaar maken zorgt voor echte verandering”, zei Mia Ouakim, Esprit’s hoofd brand en product officer. “We willen jonge vrouwen inspireren om in zichzelf te geloven en het vertrouwen geven om andere wegen te bewandelen.”

De kleding van Esprit zal voor het eerst te zien zijn bij de 2020 UEFA Women’s Champions League finale in Wenen.

Op de foto vlnr: Mia Ouakim, Chief Brand en Product Officer Esprit, Eunice Nketiah Beckmann en Isabelle Linden, beiden UEFA Ambassadeurs en Maria Pambori, Senior Vice President Lifestyle Products Esprit