Euronics wordt sponsor UEFA Women’s Football

De Euronics Group heeft een meerjarig sponsorcontract getekend met UEFA voor de sponsoring van het UEFA Vrouwenvoetbal. Euronics Group is een leidende retailketen op het gebied van consumentenelektronica en is in 22 landen actief. UEFA verlengde ook het Champions League-contract met Gazprom, dat nu ook EURO2020 partner wordt.

Het partnership van Euronics met UEFA loopt tot en met 2025 en betreft de UEFA Women's Champions League, UEFA Women's EURO, UEFA European Women's Under-19 en Under-17 Championships, en UEFA Women's Futsal EURO. Ook ondersteunt Euronics het UEFA Together #WePlayStrong-programma, dat er op is gericht om meisjes en vrouwen aan te moedigen om te gaan voetballen.

“We zijn verheugd dat we de Euronics Group kunnen verwelkomen als nieuwe UEFA-sponsor. Dat zo’n ambitieuze retailketen kiest voor vrouwenvoetbal laat zien welke sterke propositie wij hebben”, zegt Nadine Kessler, UEFA’s hoofd van vrouwenvoetbal. "De basis van het partnership is een sterk geloof in het potentieel van vrouwenvoetbal. Gedurende het vierjarig partnership zal de Euronics Group bijdragen aan de groei van vrouwenvoetbal als de leidende teamsport voor vrouwen en meisjes in Europa."
“Dit partnership is een mijlpaal voor de Euronics Group”, zegt Hans Carpels, president van Euronics GEIE. “We gaan dit UEFA partnership activeren in onze lokale gemeenschappen met onze leden, suppliers en partners.”

De sponsoring door de Euronics Group start met ingang van het seizoen 2021/22. Al eerder werden Visa, Pepsi, Just Eat Takeaway.com en Hublot partner van UEFA’s Vrouwenvoetbal.

Euronics heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. In totaal heeft de groep 8.500 winkels in 37 landen wereldwijd. Euronics heeft in Nederland een samenwerking met United Retail dat twee winkelformules voert: Electro World en De Witgoed Specialist.

Op de foto: Nadine Kessler en Euronics Group general manager John Olsen (foto: UEFA via Getty Images)

Gazprom verlengt UEFA Champions League sponsorship

Gazprom heeft woensdag zijn sponsorcontract met UEFA verlengd als Champions League partner voor de komende 2021-24 cyclus en is sponsor geworden voor de komende twee EURO’s.

Gazprom is sinds 2012 partner van de Champions League. Bij de Champions League sponsoring komen nu de rechten voor EURO2020 en 2024 bij. Ook is Gazprom partner van de UEFA Super Cup, de UEFA Champions League futsal finale en de UEFA Youth League finales tot en met 2024.