FedEx breidt UEFA sponsoring uit

FedEx Express breidt zijn samenwerking met UEFA uit met een nieuw vierjarig contract als sponsor van de nationale UEFA voetbaltoernooien.

De overeenkomst betekent dat FedEx bij meer dan 400 wedstrijden tussen de nationale voetbalteams in 55 Europese landen in acht verschillende toernooien partner wordt. FedEx Express wordt ook de Official Logistics Partner van UEFA EURO 2020. Naast het UEFA EURO 2020 toernooi heeft FedEx rechten bij het 2019 and 2021 kwalificatieprogramma, de 2019 en 2021 UEFA Nations League Finales, de 2019 en 2021 UEFA European Under-21 Championships en UEFA Futsal EURO 2022. Onderdelen van de overeenkomst zijn in-stadium branding, ticketing, hospitality en nog te ontwikkelen exclusieve programma’s voor FedEx.
FedEx was al partner van de UEFA Europa League.

“Ons commitment in Europees voetbal is een centraal onderdeel van onze community en commerciële strategie in Europa”, zei Wouter Roels, senior vice-president International Marketing, FedEx Express. “De aankondiging van dit partnerships is vooral spannend omdat we door logistiek partner te zijn van UEFA EURO 2020, dat in 12 verschillende steden in Europa wordt gespeeld, daarmee onze kwaliteiten als Europa’s vooraanstaand logistiek bedrijf, onze waarden en de mogelijkheden die we creëren kunnen laten zien.”