Fortuna Sittard gaat samenwerken met Wereld Natuur Fonds

Aan de vooravond van de eerste thuiswedstrijd in de Eredivisie presenteerde Fortuna Sittard een samenwerkingsverband met het Wereld Natuur Fonds (WWF).

Sinds afgelopen zondag prijkt de panda op het nieuwe thuistenue en zal Fortuna Sittard WWF gaan ondersteunen in hun missie de natuur en de dieren die erin leven te beschermen en te behouden voor de volgende generaties.

“Fortuna Sittard weet als geen ander welke positieve invloed een betaald voetbalclub heeft in de maatschappij en vindt het derhalve belangrijk die invloed aan te wenden ter verbetering van de wereld waarin we leven”, aldus de club op de site van Fortuna. Fortuna Sittard zal het gedachtegoed van het WWF ondersteunen en het komende jaar alle medewerking verlenen om WWF in woord en daad te promoten. De karakteristieke panda op de achterkant van het wedstrijdshirt visualiseert het partnership richting het grote publiek.

Fortuna-voorzitter Isitan Gün: "Voor mij is dit een van de mooiste dagen uit mijn leven. Deze samenwerking met het WWF maakt me echt ongelofelijk trots! Ik hoop dat dit partnership onze fans en alle mensen die de Eredivisie volgen eraan herinnert dat we zuinig moeten zijn op onze planeet. De aarde is wonderschoon en we moeten niet vergeten dat we haar slechts lenen van de generaties die na ons komen. We ondervinden momenteel de gevolgen van een rigoureuze klimaatverandering en het is van groot belang dat we nu de handen ineen slaan en het WWF, kampioenen in het beschermen van onze natuur, hartgrondig ondersteunen. Fortuna Sittard heeft respect voor alles wat leeft en is trots zich te verbinden aan een instantie met een dusdanig belangrijke missie"

In de looptijd van het partnership zal Fortuna Sittard diverse campagnes lanceren om het WWF te helpen hun missie aan de hand van storytelling via de officiële mediakanalen te concretiseren. Ook volgen er veilingen en collectes na en rondom competitiewedstrijden, zodat WWF ook een financiële vuist kan maken om te vechten voor het voor het behoud van de flora en fauna op onze planeet. En last but not least worden de jongste fans van Fortuna Sittard, de Fortuniors, opgevoed met de juiste normen en waarden ten aanzien van duurzaamheid en rentmeesterschap. Uiteraard formuleert ook Fortuna Sittard zelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen voor het stadion, de organisatie en de club in totaliteit. WWF op zijn beurt helpt Fortuna Sittard proactief met het verwezenlijken van de gestelde targets.

Ook algemeen directeur van Fortuna Sittard Ivo Pfennings is erg blij met het partnerschap: “Na een mooie week met diverse nieuwe shirtpartners ben ik zeer verheugd dat we deze week ook de samenwerking met WWF kunnen lanceren. Door de prachtige panda van WWF op ons shirt te plaatsen, geeft de club een duidelijk signaal af aan de buitenwereld dat het zich bewust is van het feit dat we niet meer stil kunnen zitten. Wij als Fortuna Sittard gaan ons dan ook actief inzetten om daadwerkelijk een bijdrage te leveren aan het bereiken van de doelstellingen van WWF."

Vier hoofdsponsors

Met MH Roadstyling heeft Fortuna de vierde en tevens laatste hoofdsponsor aangekondigd. Het Sittardse reclamebedrijf van de familie Mostard heeft zich de afgelopen jaren ontpopt tot marktleider van Zuid-Nederland. MH Roadstyling is grotendeels verantwoordelijk voor de Eredivisie-uitstraling van Fortuna Sittard. "MH Roadstyling denkt constructief mee hoe we voor onze business partners, gebaat bij exposure, maximale aandacht kunnen genereren”, zegt commercieel manager Jiry Funke. "MH weet als geen ander hoe je aandacht creëert én vasthoudt. Dat zie je overal in ons stadion terug en zeker als je zondag door onze hagelnieuwe business ruimte loopt. Het is onvoorstelbaar in wat voor tijdspanne ze er weer in geslaagd zijn het stadion te prepareren voor het seizoen 2019-2020.”

Fortuna Sittard treedt dit nieuwe seizoen in de Eredivisie tegemoet met niet één, maar vier hoofdsponsoren. Naast MH Roadstyling werden eerder al pellethaarden-specialist JustFire Nederland en Hurkmans Groep als tweede en derde hoofdsponsor gepresenteerd. Het Sittardse SECC, Sport Event Congrescentrum, trapte als eerste hoofdsponsor af bij de eerste competitiewedstrijd van de club.
Rabobank Zuid-Limburg West is komend seizoen Strategisch Partner van Fortuna Sittard.