Heineken 0.0 neemt Europa League sponsoring over van Amstel

Heineken 0.0% neemt de sponsoring van de UEFA Europa League over van Amstel bij de hervatting van de competitie op 5 augustus. Het partnership wordt het grootste sponsorship van een niet-alcoholisch biermerk.

Amstel was de afgelopen vijf jaar partner van de Europa League. De basis van de activatie- en sponsorrechten die Amstel had, blijven van kracht voor Heineken 0.0.

"We zijn blij met Heineken 0.0% als de nieuwe officiële biersponsor van de UEFA Europa League”, zei Guy-Laurent Epstein, directeur marketing bij UEFA Events. “Deze gebeurtenis is de start van een nieuw mooi hoofdstuk in de langdurige relatie tussen UEFA en Heineken. Met het al eerder bevestigde commitment van Heineken voor de komende vier jaar kijken we er naar uit om Heineken te helpen bij het versterken van zijn positie binnen het Europese clubvoetbal als de grootste niet-alcoholische biersponsor.”

“Heineken 0.0% is verkrijgbaar in 58 landen wereldwijd en 34 landen in Europa. De UEFA Europa League representeert een belangrijke mogelijkheid voor het merk om een nieuw sportpubliek te bereiken, met een cumulatief publiek van 550 miljoen mensen.”

"Heineken 0.0% heeft een ongelooflijke groei laten zien in de afgelopen jaren”, zegt Hans Erik Tuijt, Heineken Global Sponsorship Director. “Daarom zijn we blij om dit eerste grote voetbal sponsorship van het merk aan te kondigen. We zien dit partnership van groot belang bij de aanmoediging om verantwoord te drinken en de consument een keuze te geven in wat men wil drinken.”

Dit seizoen worden de UEFA Europa League kwartfinales, halve finales en finale in augustus in vier Duitse steden gespeeld: Keulen, Duisburg, Düsseldorf en Gelsenkirchen.