Heineken bevestigt Formule 1 sponsoring

Zoals eerder door ons gemeld is Heineken officieel partner geworden van Formule 1. De samenwerking gaat in met de Grand Prix van Italië. Het partnership is afgesloten voor zeven jaar, met een mogelijke break eind 2020. Het bedrag dat Heineken betaalt zou circa 150 miljoen pond zijn (190 miljoen euro), hoewel sommige bronnen zelfs spreken van 220 miljoen euro.

Heineken wordt de exclusieve Global Beer Partner of Formula 1 en krijgt bovendien substantiële schenkrechten, activatierechten en toegang tot een groot deel van de Formule 1 races. Met ingang van het volgende seizoen is Heineken bij drie Grands Prix titelsponsor (Italië, Mexico en China) en bij nog zes Grand Prix''s duidelijk zichtbaar aanwezig (Monaco, Brazilië, VS, Engeland, Singapore en Rusland).

Heineken zal de sponsoring communiceren via een wereldwijd ''Open your World'' manifest en een ‘If You Drive, Never Drink" campagne. De activaties zullen bestaan uit branding langs de circuits, TV-commercials, digitale activaties, live fan experiences en events, PR en point-of-sale activaties. David Coulthard en Sir Jackie Stewart worden de ambassadeurs van de twee campagnes.

Heineken vertelt veel gemeen te hebben met de Formule 1.”Heineken en Formule 1 zijn zowel innovatief als glamoureus. Beiden hebben veelambitie en het is een goede manier om de campagne ‘enjoy responsibly’ meer impact te laten hebben. Centraal in het partnership staat de duidelijke ‘responsibility’ boodschap. Het Formule 1 platform zal Heineken nog grotere mogelijkheden bieden om wereldwijd en lokaal een positieve verandering teweeg te brengen. Er zal voor consumenten geen twijfel kunnen zijn over de boodschap van zowel de Formule 1 als Heineken: ‘If You Drive, Never Drink’." De verantwoord drinken campagne krijgt 30% van het reclamebudget dat voor de Formule 1 bestemd is.

Heineken wil van de Formule 1 net zo'n groot succes maken als de UEFA Champions League, waar men al jaren actief is. Volgens Heineken blijven de marketingmogelijkheden van Formule 1 nu nog te veel onbenut.