Heineken breidt vrouwensponsoring uit in voetbal en autosport

Heineken breidt zijn UEFA sponsoring uit en voegt de UEFA Women's Champions League en UEFA Women's EURO 2022 en 2025 toe aan de bestaande samenwerking. Bovendien wordt Heineken sponsor van de W Series, het internationale single-seater autoportkampioenschap voor 's werelds beste vrouwelijke coureurs.

Bram Westenbrink, Global Head Heineken: "Ons doel is om consumenten over de hele wereld geweldige momenten te bezorgen en onze sponsorplatformen zijn de ideale manier om in verbinding te komen met fans en hun fanbeleving verder te versterken. Door onze partnerships in voetbal en autosport uit te breiden met de W Series, UEFA Women's Champions League en UEFA Women's EURO 2022 en 2025, maken we meer zinderende ervaringen mogelijk voor iedereen."

Julia George, Global Sponsorship Manager Heineken: "Dankzij onze meerjarige overeenkomsten met de W Series, UEFA Women's Champions League en UEFA Women's EURO 2022 en 2025 kunnen we nog meer ervaringen van wereldklasse creëren door de sporten waar fans van houden uit te breiden. We weten dat de passie van fans niet wordt bepaald door het geslacht, maar door de liefde voor de sport en de atleten van wereldklasse. Daarom zijn we trots op de uitbreiding van onze partnerships in voetbal en autosport."

Nadine Kessler, Chief of Women’s Football bij UEFA: "We zijn heel blij dat we ons fantastische 25-jarige partnership met Heineken uitbreiden met de UEFA Women's Champions League en UEFA Women's EURO 2022 en 2025. Het laat zien dat Heineken zich blijft inzetten als voorvechter en supporter van het Europese voetbal, zowel bij de vrouwen als bij de mannen. En ook de geweldige fans, spelers en coaches support die deze toernooien zo speciaal maken."

Catherine Bond-Muir, CEO van W Series: "Deze samenwerking betekent opnieuw een spannende stap voorwaarts voor W Series en onze missie om de belangen en vooruitzichten van vrouwelijke coureurs te bevorderen. De verbintenis en support van Heineken laat zien dat W Series in staat is om de beleving voor onze fans nog beter te maken. Heineken is ontzettend betrokken bij racefans over de hele wereld, dus we kijken ernaar uit om op deze mooie reis samen te werken."

De samenwerking van Heineken met het UEFA vrouwentoernooi loopt tot het einde van het seizoen 2024/25. De samenwerking biedt Heineken extra mogelijkheden op het gebied van ticketing, hospitality, branding en schenkrechten, evenals digitale fanactivaties zoals de 'Heineken Goal of the Round'. Ook in het stadion zijn er activaties en ervaringen voor fans zoals de 'Heineken Best Seat in the House'.

Door de meerjarige overeenkomst van Heineken met W Series krijgt het biermerk ook hier zichtbaarheid van Heineken® 0.0 op het circuit tijdens races. Daarnaast loopt de digitale actie 'Heineken Star of the Track', organiseren ze activiteiten voor fans langs het circuit en is de ‘When You Drive Never Drink’ campagne onderdeel van het partnership gedurende het seizoen. 2021 is een belangrijk jaar voor de W Series, die in 2018 van start ging. Voor het eerst zijn de W Series onderdeel van acht Formule 1 Grand Prix-races tijdens het seizoen, waardoor nog meer fans de kans krijgen om 's werelds beste vrouwelijke coureurs te zien strijden. Heineken® is ook al actief in de Formule 1 en Formule E.

De aankondiging van de nieuwe sponsorships wordt gevierd met een nieuwe film van Heineken®-ambassadeurs Thierry Henry, David Coulthard, Pernille Harder, Melanie Leupolz, Jamie Chadwick en Naomi Schiff. De film laat de gedeelde magie, drama en opwinding van sport zien - want dat is precies wat het zo speciaal maakt voor de fans. Bekijk de film hieronder.