Heineken en KNVB verlengen samenwerking

Heineken en de KNVB gaan het sponsorcontract voor Oranje verlengen. Voorafgaand aan de laatste oefenwedstrijd voordat het Nederlands elftal naar Brazilië afreist voor het WK, is er een intentieverklaring getekend waarin beide partijen aangaven nog tot 2020 met elkaar samen te gaan werken.

Bram Westenbrink, Directeur Marketing Heineken Nederland: "Met de ondertekening van de intentieverklaring geven we vervolg aan de jarenlange samenwerking tussen Heineken en de KNVB. Naast sponsor is Heineken ook fervent supporter van Oranje door met spraakmakende activiteiten het Oranjegevoel bij de wedstrijden van het Nederlands elftal aan te wakkeren. Heineken is het enige Nederlandse biermerk dat officieel aan Oranje verbonden is en daar zijn we trots op.”

Jean Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB: "Wij zijn erg blij dat Heineken zich al twintig jaar inzet als sponsor en supporter van Oranje en ook de komende jaren aan ons verbonden blijft. Heineken staat voor passie, plezier en kwaliteit, waarden die ook erg goed bij voetbal en Oranjepassen. We kijken er naar uit om samen met Heineken de komende jaren het bekende Oranjegevoel rondom de wedstrijden van het Nederlands elftal te blijven creëren.”

Heineken’s Chief Oranje Officer (COO) Marco van Houwelingen: "De afgelopen weken is Nederland in de greep van de Oranjekoorts geraakt, dat gevoel gaat alleen nog maar toenemen. Daardoor gesterkt willen we ook de komende jaren samen met de supporters dat oranjegevoel blijven vieren en uitbreiden. Morgen vliegen ‘onze jongens’ naar Brazilië, op naar hopelijk een fantastisch toernooi. Om ze extra aan te moedigen hebben we bij de brouwerij een bijzondere succeswens gebouwd, één van de vele initiatieven die we ondernemen om te laten zien dat we Oranje door dik en dun steunen.”