Heineken langer Champions League sponsor

Heineken heeft de sponsoring van de UEFA Champions League verlengd tot en met het seizoen 2020-2021. Het partnership omvat ook de sponsoring van de UEFA Super Cup in 2018, 2019 en 2020.

Heineken is al sinds 1994 partner van de Champions League, in eerste instantie via Amstel. In 2005 nam het Heineken-merk de sponsoring over.

Hans Erik Tuijt, Global Sponsorship Director bij Heineken, zei: "Heineken heeft al meer dan 20 jaar een succesvol partnership met UEFA, en we kijken er naar uit om ook de komende jaren partner te zijn. De UEFA Champions League is een integraal deel van de marketingactiviteiten van Heineken. Onze wereldwijde geïntegreerde ‘Champion the Match’-campagne is dit seizoen in meer dan 100 landen te zien. Via deze campagne en de UEFA Champions League Trophy Tour creëren we bijzondere fanbelevenissen die verder gaan dan de 90 minuten van een wedstrijd. De sponsoring complementeert onze andere meerjarige partnershipplatformen Formula One, Rugby World Cup en James Bond.”

Heineken activeert de sponsoring in meer dan 220 landen. De Champions league wordt wereldwijd door meer dan 4,2 miljard mensen bekeken. Sinds 2007 heeft de UCL Trophy Tour presented by Heineken® 35 landen aangedaan.