Heineken verlengt aanwezigheid in Formule 1

Heineken blijft als global partner aanwezig in de Formule 1. Het partnership met Formula One Management is met vijf jaar verlengd tot en met 2027. Heineken wordt naamgever van de aanstaande race in Las Vegas. Of Heineken ook naamgevend partner blijft van andere GP's is nog niet bekend.

Heineken werd in 2016 partner van de Formule 1. Het vernieuwde partnership focust op het engagement van de steeds groter wordende groep van Formule 1-fans via betekenisvolle en creatieve activaties. Daarbij wordt het verantwoordelijk gebruik van alcohol gepromoot en ingezet op top-entertainment in de F1-weekenden. De Nederlandse DJ Martin Garrix zal voor Heineken een aantal optredens verzorgen, te beginnen met de Grand Prix in Canada.

De groeiende populariteit van de sport is te zien in de aandacht op social media die met 23% gegroeid is sinds 2021 naar een totaal van 60,6 miljoen volgers, met zelfs een groei van 42% in de Verenigde Staten. Deze groei is voor Heineken reden om het partnership te verlengen.

Eerder dit jaar sloot Heineken ook een sponsordeal met de Nederlandse Formule 1-coureur en wereldkampioen Max Verstappen.

Stefano Domenicali, President and CEO of Formula One, zei: “Sinds de start van onze samenwerking in 2016 is Heineken een geweldige partner geweest, met focus op het neerzetten van evenementen van wereldniveau voor al onze fans. Hier wordt het beste van sport en entertainment gecombineerd.”

Dolf van den Brink, Chief Executive Officer & Chairman of the Executive Board at Heineken®, zei: “De snel groeiende, continu veranderende fanbase van F1 was een van de vele redenen waarom we onze samenwerking verlengd hebben. Dit is een fantastische kans om fan experiences van wereldklasse te blijven aanbieden, terwijl we onze boodschap over verantwoord drinken uitdragen. De Heineken Silver Las Vegas Grand Prix later dit jaar belooft een hoogtepunt te worden. 2023 wordt het meest opwindende seizoen tot nu toe!”

Bram Westenbrink, Global Head of Heineken® Brand said: “Leading on from our recent deals with Max Verstappen and Oracle Red Bull Racing, we’re incredibly happy to announce this extension to our long-running partnership with Formula One. These deals continue developing our wider strategy to be the number one brand for engaging and entertaining sports fans across the globe, while promoting responsible consumption. Pairing this with our signing of global superstar DJ & producer Martin Garrix for some of the biggest races in the calendar is the perfect way for us to provide unforgettable moments across race weekends.”