Heineken wederom partner European Club Rugby

Heineken vernieuwt de samenwerking met European Club Rugby en hoofdsponsoring van de prestigieuze European Champions Cup. Door de nieuwe vierjarige overeenkomst met het organiserende European Professional Club Rugby (EPCR) blijft Heineken de belangrijkste partner van het leidende Europese clubtoernooi.

De deal is een toevoeging aan het reeds bestaande rugby sponsorship portfolio van Heineken waaronder ook het partnership met het WK Rugby 2019 in Japan. De relatie van Heineken met EPCR gaat terug tot de start van de Europese clubcompetitie in 1995 onder de naam Heineken Cup.

Hans Erik Tuijt, Global Sponsorship Director, Heineken, zegt: "Het is een geweldige tijd voor Heineken om terug te keren als titel partner van de European Rugby Champions Cup. De uitbreiding van het toernooi naar opkomende rugby markten zoals Spanje met de finale in Bilbao van afgelopen seizoen en nieuwe steden in bestaande rugby markten zoals in Newcastle aankomend jaar geeft Heineken de mogelijkheid om in contact te komen met nieuwe fans en hen een geweldige Heineken rugby ervaring te geven. Heineken is trots om zich al meer dan 20 jaar te associëren met rugby en we kijken uit om samen met EPCR een platform te creëren om de competitie verder te ontwikkelen, in Europa en daarbuiten. Naast de titel en exposure rechten bevat het rechtenpakket uitgebreide mogelijkheden voor activatie, vooral van de digitale mogelijkheden wordt veel verwacht."

In lijn met het wereldwijde sponsorship portfolio van Heineken, zoals het WK Rugby, Champions League en Formule 1 zal Heineken ook dit platform gebruiken om te communiceren over verantwoord alcoholgebruik via het Enjoy Heineken Responsible programma.

Vincent Gaillard, EPCR CEO, zegt: "Na bijna 20 jaar de Heineken® Cup te zijn geweest hebben we de competitie de afgelopen 4 jaar verder ontwikkeld onder de titel: ‘Champions Cup, the one to win’. Heineken gaf aan graag weer in te stappen als titel partner, na 4 jaar als founding partner te hebben gefungeerd. EPCR wil graag een volgende stap maken met de competitie en is daarom blij dat Heineken terug wil keren als titel partner. Heineken® heeft een lange historie met rugby en door het grote bereik dat zij weten te creëren met hun merk zien wij verdere groei van de competitie gewaarborgd."

De Heineken Champions Cup zal vanaf 2018/19 zal worden uitgezonden op het open TV net in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Frankrijk naast meerdere internationale TV broadcasters in o.a. de V.S. waardoor het grootste bereik ooit behaald kan worden.