Rexona heeft zich verbonden aan de populaire sport HYROX. Het deodorantmerk is Official Partner van Hyrox Nederland en omarmt HYROX op creatieve wijze met een influencer- en activatiecampagne.
Als nieuwe partner van HYROX is Rexona tijdens de evenementen prominent zichtbaar, activeert zij in de community via de online kanalen en HYROX Training Clubs én lanceert Rexona een HYROX influencer- en contentcampagne. Met als doel meer naams- en inhoudelijke bekendheid voor het product. Voor de activaties en campagnes zijn 6 sport-influencers geselecteerd passend bij HYROX, het thema ‘bewegen en fit blijven’ en de doelgroep van Rexona. Naomi van As, Erben Wennemars, Denise Anna Venghaus, Thomas van der Vlugt, Jeremy Reijnders en Thijs Boermans worden gevolgd in aanloop naar en tijdens de HYROX-events. De sporters hebben een natuurlijke fit met Rexona en zijn goed in staat om de boodschap over te brengen bij de doelgroep: bewegen en 72 uur nonstop bescherming tegen zweet.
Het merk Rexona is geen onbekende in de sportwereld. Het sponsorde al enkele van de beste professionele sporters ter wereld. Rexona richt zich nu op breedtesport vanuit de gedachte dat iedereen de vrijheid zou moeten hebben om te bewegen en de beste versie van zichzelf te worden. Rexona wil mensen inspireren om vol zelfvertrouwen te sporten, ongeacht hun leeftijd, geslacht of achtergrond. Die filosofie sluit aan bij HYROX, de fitnessrace voor iederéén.
“Eind 2024 hebben wij Rexona geholpen bij de oriëntatie naar een nieuw sport- en sponsorplatform, met de focus op de actieve sporter. HYROX combineert de twee grootste breedtesporten van Nederland: hardlopen en fitness. Daarbij zagen we een match met de doelgroep die Rexona wil bereiken en volop activatiemogelijkheden via een van de snelst groeiende sporten van het moment. We hoeven niemand de fit uit te leggen met de HYROX-events, waarbij iedereen zich in de grote indoorlocaties letterlijk in het zweet werkt”, aldus Michelle Geldhof, commercial director van House of Sports.
“We zijn erg enthousiast over deze samenwerking en om bij het evenement aanwezig te zijn", vult Louise Barré aan, Brand Manager Rexona. “We zien de actie en de fantastische prestaties van dichtbij. Deze wedstrijd haalt het beste uit de atleten en we hopen dat Rexona hen in staat stelt om door te gaan tot de finish.”
HYROX is een wereldwijde fitnessrace voor iedereen. Deelnemers van over de hele wereld strijden in exact hetzelfde format. De race begint met een run van één kilometer, gevolgd door één functionele beweging, die acht keer wordt herhaald. De competitie vindt plaats op grote locaties, waardoor een unieke stadionachtige sfeer ontstaat. Sportmarketingbureau House of Sports is de exclusieve licentienemer van HYROX in Nederland en België.